fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״כך הצלחנו להוריד את מחירי הקייטנות״

ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, זומן הבוקר (שני) לדיון בוועדת הפנים של הכנסת, להסביר לחברים איך מוזילים את הקייטנות, בשעה שבכל הארץ המחירים מרקיעים שחקים
ברדה (מימין)מסביר בכנסת. (צילום עצמי)
ברדה (מימין) מסביר בכנסת. (צילום עצמי)

במגדל העמק הורידו את מחירי הקייטנות והצליחו להציב עצמם בצמרת הערים שהעניקה לתושביה את המחיר הזול ביותר בארץ. בעקבות כך הוזמן הבוקר (שני), ראש העיר אלי ברדה, לדיון דחוף בנושא בוועדת הפנים.

חופשת הקיץ כבר מעבר לפינה ובעיריית מגדל העמק הצליחו גם השנה למקם עצמם בצמרת הערים שיקיימו קייטנות לילדי העיר במחיר הזולים ביותר בארץ. הנתונים שהציבו את מגדל העמק בצמרת הרשימה הארצית כוללים קייטנה של 20 ימים בין התאריכים 3.7-28.7 במהלך חודש יולי במחיר של 550 שקלים לילד, 15% פחות מהשנה שעברה, ו-500 שקלים לכל ילד נוסף (עד השעה 13:00), 850 שקלים לילדי הקיבוצי" (עד השעה 17:00) ועלות קייטנה "ארוכה" עד השעה 16:00 תעלה 1,000 שקלים לילד ו-950 לכל ילד נוסף. המחירים כוללים ארוחת בוקר וצהריים ופעולות העשרה חברתיות וחוגים בגן.

 

ברדה (מימין)מסביר בכנסת. (צילום עצמי)
ברדה (מימין) מסביר בכנסת. (צילום עצמי)

גורמים ברשות מסרו כי הצליחו לשמור על מחיר נמוך גם השנה ואף להוזיל אותו משמעותית בכך שהעירייה קיבלה החלטה לסבסד אתעלות שכרן של הסייעות לאורך כל ימי הקייטנה ולספוג את העלויות הנלוות החשמל, מים וניקיון. כמו כן הוחלט לאגם משאבים עם גופיםתוך עירוניים (המתנ"ס ושלוחותיו) וחוץ עירוניים (עמותות וארגונים) לטובת תכנים איכותיים קיימים לצד חדשים לטובת הילדים ובכך לשמור על מחירים נמוכים מבלי לפגוע באיכות.

ראש העיר אלי ברדה, המחזיק בתיק החינוך ובתפקידיו הנוספים כיו"ר האסיפה הכללית של מרכז שלטון מקומי וכיו"ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל, אמר: "באמצעות החינוך ניתן לצמצם פערים חברתיים ולהעניק שוויון הזדמנויות לילדים גם בחופשת הקיץ. במחירים המוזלים אנו מיישמים, הלכה למעשה, גם צדק חברתי. אנו שמחים לצאת לקראת ההורים גם בפרויקט הקייטנות, לא להכביד עליהם כלכלית ולהעניק להם שקט נפשי ולילדיהם פעילות חברתית מהנה".

בניגוד למגדל העמק, נמצא כי ערים רבות ברחבי הארץ החליטו לגבות השנה מחירים מופקעים, עובדה שהוציאה אזרחים רבים במחאה כנגד מה שכינו "עושק הקייטנות". בעקבות המחאה כינס היום (שני) וועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם דיון דחוף שאמור להסדיר את הנושא. ח"כ אמסלם זימן את ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה שיסביר כיצד הצליחה מגדל העמק להוזיל את מחירי הקייטנות עד למחיר הכי נמוך בארץ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות