fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקדים בישראל: 3 שנות מאסר לאימאם המסגד שהזדהה עם אל קאעידה

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שלישי) על אימאם המסגד בנצרת נאזם אבו סלים 3 שנות מאסר בגין עבירות של הסתה לטרור, קריאות תמיכה בארגון אל קאעידה וההסתה לאלימות, עד כדי רצח יהודי. השופטת: "מדינת ישראל לא תשלים עם הקמים עליה ועל אזרחיה, ברוח הטרור והאלימות, מבלי שהאחראי לכך ישלם מחיר יקר".
מסגד אילוסטרציה
מסגד אילוסטרציה

דרמה  היום (שלישי) בבית משפט השלום בנצרת. השופטת לילי יונג גפר גזרה על האימאם נאזם אבו סלים מנצרת, מאסר בפועל של 3 שנים ומאסר על תנאי של 18 חודשים, בעבירות של הסתה לאלימות וטרור, תמיכה בארגון טרור, על ידי פרסומים ודרשות, שגרמו באופן ישיר לאימוץ קריאות התמיכה בארגון הטרור וההסתה לאלימות, עד כדי רצח יהודי.

האימאם אבו סלים, 47, מנצרת שימש מאז שנת 1997 כאימאם במסגד שיהאב א-דין בעירו. השופטת ציינה כי מדובר באירוע  הראשון מסוגו בישראל ואין מנוס, מלגזור על הנאשם תקופת מאסר בפועל משמעותית, שתגלם בתוכה מסר נחרץ לפיו מדינת ישראל לא תשלים עם הקמים עליה ועל אזרחיה, ולא תאפשר בניית תשתית אידאולוגית עמוקה וארוכת טווח ברוח הטרור והאלימות, מבלי שהאחראי לכך ישלם מחיר יקר.

מסגד אילוסטרציה

הסתה לאידאולוגיה רדיקלית עד פגיעה בחיי יהודי. מסגד (צילום אילוסטרציה)

מוסלמים 48

צילום אילוסטרציה
קרא לאנשים להצטרף למלחמת הג'יהאד. צילום אילוסטרציה

במסגרת תפקידו נהג הנאשם לשאת דרשות של יום שישי במסגד בפני קהל מפללים רב של כ- 2,000 אנשים, וכן נהג לדרוש גם במסגדים אחרים, לרבות מסגד אל אקצא בירושלים וכן באירועים נוספים. הוא הגה וייסד גוף המכונה "ג'מאעת אנצאראללה בית אלמקדס נצרה" (קבוצת תומכי אללה – ירושלים נצרת) ובשמו הפיץ בקרב קהל המתפללים במסגדים כרוזים, חוברות, ספרים וגילויי דעת. בנוסף, יזם והקים אתר אינטרנט בשם "מוסלמים 48", אשר נועד להפצת משנתו בפני קהל המתפללים במסגד וכן בפני קהל יעד חובק עולם, והזין אותו בתכנים שבחר, ואשר זכו לתפוצה רחבה ברחבי הארץ והעולם.

במסגרת פרסומיו פרש את השקפת עולמו שבה גילויי תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור"אל קאעידה" וקריאות להשגת המטרות שביסוד אותה השקפת עולם בדרכי אלימות.

בגזר הדין נכתב כי מתפללי המסגד, אימצו את האידאולוגיה המוסלמית קיצונית של האימאם ובשמה ביצעו עבירות אלימות קשות בגופם וברכושם של מי שאינם בני דת האיסלאם, עד כדי רצח יהודי, חטיפה ושוד של יהודי נוסף וכן תקיפות של נוצרים. מתפללים נוספים שנחשפו לפרסומי הנאשם, הצטרפו למלחמת הג'יהאד לצד אל קאעידה, וקבוצה נוספת אגרה כלי נשק במטרה לעשות בהם שימוש בשלב מאוחר יותר נגד חיילים ישראלים, האפיפיור וכל מטרה הפוגעת, לשיטתם, בדת האיסלאם.

השופטת יונג גפר קבעה כי הפרסומים שבגינם הורשע הנאשם לא היו פרסומים חד פעמיים או אקראיים, אלא חלק ממערכת מאורגנת ואינטנסיבית של התבטאויות מילוליות, כתובות ומשודרות, ששיקפו את השקפת עולמו, העולה בקנה אחד עם השקפת עולמו של ארגון הטרור "אל קאעדה" ושל הג'יהאד העולמי, המקדשים ערכים באיסלאם מחד ודמוניזציה ואף קריאה לפגיעה במי שאינו שותף לדרך זו. מסרים אלו הועברו תוך קריאה לאמץ תורה זו ואף לעשות שימוש באלימות להשגת מטרותיה, ותוך התבססות על מקורות דתיים ומתן פרשנות למקורות אלו ברוח השקפת עולם זו.

השופטת קבעה כי יש לראות בנאשם אחראי מוסרית למעשי האלימות שהוכח כי נעשו בהשראתו, ולסכנה המתמשכת להתרחשותם של מעשי אלימות נוספים על ידי צאן מרעיתו. פעילותו נמשכה לאורך שנים, ונועדה לשכנע ולחנך דור של מאמינים שילך בדרכו, יאמץ את אידיאולוגיית הטרור בשמו של האיסלאם הקיצוני ויפעל בדרכים אלימות לשם השלטתה של אותה אידיאולוגיה והוצאתה מן הכוח אל הפועל. אלמלא הופסקה במעצרו של הנאשם, היתה פעילות זו נמשכת ומביאה עמה הקצנה נוספת בקרב מאמיניו ואף מעשי אלימות נוספים.

השופטת יונג גפר הבהירה כי חופש הביטוי הוא זכות יסוד ראשונה במעלה בשיטת המשטר והמשפט במדינת ישראל ובמדינות הדמוקרטיות בעולם. עם זאת, אין משמעות הדבר כי זכות זו היא בלתי מוגבלת ובלתי מסוייגת, וכי ניתן לנצלה לשם העברת מסרים שפוגעים בערכים חברתיים.

השופטת הוסיפה כי נראה שמקרה זה הוא אחד החמורים מסוגו שנדונו על ידי בתי המשפט בישראל. המחוקק הגביל את האפשרות להגשת כתבי אישום בעבירות אלו, בשל החשש לפגיעה בחופש הביטוי , ואכן, היועצים המשפטיים לממשלה לדורותיהם, נקטו יד קפוצה בהגשת כתבי אישום בעבירות אלו, והגבילו אותן בדרך כלל למקרים מובהקים וחמורים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות