fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תופעה בנצרת עילית: חרדי רוכש דירות משפץ ומשכיר אותן ל…ערבים

"צריך לטפל בו כי הוא עושה בלאגן גדול בשכונה הצפונית", אומר אחד מראשי תנועת האיחוד הדתי" * "נדהמנו לשמוע על יהודי שומר מצוות שפועל נגד ציווי התורה", אומר חבר המועצה מנחם גנדל
יעקב בצר (צילום עצמי)

תושבים חרדים רבים בנצרת עילית מתקשים להסביר את התופעה, שהולכת וצוברת תאוצה בשנה האחרונה. בעוד הם נלחמים לייהד את נצרת עילית, יהודי חרדי מאזור המרכז קונה דירות, משפץ אותן ומשכיר אותן ל… משפחות ערביות.

תושב השכונה הצפונית, שבבלוק בו הוא מתגורר נכנסה לאחרונה תושבת כפר עראבה לדירה שמשכיר היהודי החרדי מהמרכז. "זו שכונה שקטה, גרים בה אנשים מבוגרים, מאז נכנסה האישה החיים שלנו הפכו לגהנום. כל שני וחמישי המשטרה מגיעה לכאן, היא ניסתה להתאבד לא פעם, את הלכלוך הם לא זורקים בזבל אלא מקומה שלישית, בקיצור הרסה לנו את החיים בחסות איש הנדל"ן החרדי".

"יש אחד, קונה ומשפץ ומוכר לערבים, צריך לטפל בו כי הוא עושה בלאגן גדול בשכונה הצפונית", אומר אחד מראשי תנועת האיחוד הדתי, שבבחירות האחרונות רצה תחת הסיסמה לייהד את נצרת עילית.

"נדהמנו לשמוע על יהודי שומר מצוות שפועל נגד ציווי התורה 'לא תחנם' תוך 'עבודה בעיניים' על המוכרים שלא יודעים למי דירתם נמכרת וקוראים לכל מי שיש לו השפעה בעניין לפעול להפסקת התופעה", אומר חבר המועצה הדתי החדש מנחם גנדל.

מתווך הנדל"ן צביקה מנשקו ממצג נכסים, אומר כי "האופציה הראשונה תמיד תהיה למשפחות יהודיות, אבל אם דירה נשארת ריקה כמה חודשים דברים יכולים לקרות". לדברי מנשקו: "לא בעל הדירה הוא זה שמשכיר את הדירות אלא המתווכים וצריך לבוא בטענות אליהם".

חבר המועצה מנחם גנדל הוסיף ואמר: "בקמפיין הבחירות שלנו 'נצרת עילית יהודית' זו לא סיסמא אלא דרך חיים, אנו פועלים להבאת משפחות וזוגות צעירים שזו התשובה האמיתית למצב הדמוגרפי בעיר. אנו קוראים לבעלי הדירות בעיר למכור ולהשכיר את הדירה לתושבים שעבורם הוקמה נצרת עילית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות