fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה של עשייה

פרויקט מיוחד: ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה מסכם שנה
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)

בשנה החולפת נמשכה מגמת הפיתוח של העיר במגוון תחומים ובראשם החינוך, הדיור והתחבורה. לצד הישגים ופרסים בתחומי החינוך, קידמנו שני נושאים: הראשון הוא פתיחתו של בית ספר מרכז חינוכי טכנולוגי (מח"ט) "אורט פסגות" , כדי לאפשר לבני הנוער לרכוש השכלה מקצועית. נושא נוסף הוא השקת ייחודיות בתי הספר לפיו כל בית ספר יסודי ברחבי העיר יטפח תחומים הייחודיים רק לו וזאת כחלק מתהליך פתיחה מבוקרת אזורי הרישום ובעתיד לאפשר בחירה להורים ולתלמידים לבחור את בית הספר שהכי תואם את תחומי העניין של הילדים ובו יוכלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם.

אלי ברדה (צילום: רון עזר)
אלי ברדה (צילום: רון עזר)

משמחת אותי העובדה שהצלחתי לכלול את העיר בין עשר הערים הארץ בהשקת התכנית "מחיר למשתכן" שנועדה להוזיל את הדירות עבור זוגות ומשפחות צעירות. כשנה לאחר שהתכנית הושקה שווקו כבר כ-570 יחידות דיור ליזמים ובחודשים הקרובים תצא לדרך ההגרלה הראשונה לתושבי העיר כאשר גם במקרה הזה הצלחתי, לאחר מאבק ארוך, להעלות את אחוזי העדפה לתושבי העיר מ20% בלבד לשיעור של 50% העדפה בהגרלות. משמעות הדבר היא שחצי מהדירות יוקצו לתושבי העיר. ללא ספק בשורה גדולה לתושבים.
לצד פיתוח שכונות חדשות חשבנו על המירקם הישן וחידוש ושיקום השכונות הוותיקות. הצלחנו לכלול את העיר בתכנית "שיקום שכונות חוזר" ובחודשים האחרונים מתבצעות עבודות חידוש ושדרוג במספר מבנים ברחוב תשי"ג והיד עוד נטויה. כמו כן אנו מקדמים מיזמים של התחדשות עירונית במרכז העיר. יש למה לצפות.
סיימנו את אישור תוכנית "המתאר הכוללנית" לעיר המהווה מפת דרכים להתפתחות העיר ב- 30 השנים הבאות, בנוסף, תוכנית בניין עיר (תב"ע) אושרה השנה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה והיא תבטיח בניית כ- 6000 יחידות דיור בעשור הקרוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות