fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה לפתיחת "רכבת העמק" – מה קרה למחירי הדירות בעפולה?

בשנה האחרונה נדמה כי ההיצע האדיר של דירות חדשות העפיל על הביקושים, דבר שיצר התמתנות מסוימת בעליית המחירים, ומכך שאנו רואים פער של 3% בלבד ביחס לשנה שעברה
רכבת. צילום רותי ברמן
רכבת. צילום רותי ברמן

שנה חלפה, מאז נחנכה רכבת העמק באוקטובר 2016 , שמחברת 4 מהערים המרכזיות בצפון- יקנעם, בית שאן, מגדל העמק, ועפולה אל תחנת לב המפרץ בחיפה. הקיצור המשמעותי של זמני הנסיעה, הביא לתמורות רבות בערים בהן נפתחה תחנת רכבת , בניהן עליית מחירי הנדל"ן.

רכבת כרמיאל
צילום אלכס הובר

מבדיקה שערכה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, ניתן לראות התחלה של עליית מחירים בעפולה.

פתיחתה של תחנת "רכבת העמק", בסמוך לרובע יזרעאל הממוקם בצדה המזרחי של העיר שבנייתו כבר כמעט הושלמה העלתה באופן טבעי את הביקושים בבירת העמק, וכתוצאה מכך גם לעליה במחירי הדירות בה.

"לצד פתיחת תחנת הרכבת בעיר, חשוב לזכור כי עפולה יצאה בשנים האחרונות מקיפאון נדל"ני שבו הייתה שרויה במשך שני עשורים. במהלך שש השנים האחרונות- מאז החלה הבנייה המאסיבית בעיר, עלו המחירים בעיר בכ-45% והפכו את עפולה להזדמנות מצוינת עבור רוכשים רבים", אומרת בוגין.

אולם, בשנה האחרונה נדמה כי ההיצע האדיר של דירות חדשות העפיל על הביקושים, דבר שיצר התמתנות מסוימת בעליית המחירים, ומכך שאנו רואים פער של 3% בלבד ביחס לשנה שעברה. לדוגמא, לפני כשנה, עמד מחירה של דירה בעיר על 889,000 ₪, וכיום עומד מחירה של דירה דומה על 916,000 ₪. למרות ההתמתנות הצפי הוא שהמחירים ימשיכו לעלות בשנים הקרובות.

"פתיחת תחנת הרכבת בעיר קיצרה כמעט במחצית את זמן הנסיעה מעפולה לכיוון העיר חיפה והביאה, כצפוי לעלייה במחירי הדירות. אני מעריכה שהעלייה לא תיעצר כאן ועם התקדמות הבנייה בעיר ימשיכו המחירים לעלות בעוד כ-5%", אומרת בוגין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות