fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק רוצה לרקוד

"גם בחלומות הכי פרועים שלי לא חלמתי להיות מנהלת בית ספר אבל עושה רושם שכל חיי התכוננתי לזה, אומרת מיכל חקוקי מעפולה, שתנהל את האקדמיה למחול ברשת המתנסים בקריית ביאליק
מיכל חקוקי (צילום מירב בן שושן שדה)
מיכל חקוקי (צילום מירב בן שושן שדה)

כבר בשנות ה- 20 לחייה, בלטה מיכל חקוקי מעפולה, שמונתה השבוע לנהל את האקדמיה למחול ברשת המתנסים בקריית ביאליק, ביכולת שלה ליצור כוראוגרפיות ולשקם מרכזי מחול שחוו קשיים. מסלול חייה רווי בעשייה מגוונת ובלתי צפויה. היא עבדה לצד בכירים במשק הישראלי, כשהיא מחויטת ומשמשת קיר חוסם במאבקי הנהלה. ביום בהיר אחד, קיבלה על עצמה החלטה שתשנה את חייה מקצה לקצה. נפרדה מנעלי העקב, וחזרה לנעלי הריקוד.

זה היה באותו שבוע בו קיבלה שתי הודעות ששינו את חייה. המנכ"ל שאותו ליוותה מספר שנים קיבל החלטה לצמצם את פעילות החברה, להיפרד מכל העובדים להעביר את הפעילות למיאמי ובמקביל הדירה החלומית בה חיה עמדה להימכר.

מיכל חקוקי (צילום מירב בן שושן שדה)
מיכל חקוקי (צילום מירב בן שושן שדה)

"עד היום אני זוכרת את היום הגורלי. הרגשתי רעידת אדמה", היא משחזרת, "ידעתי כמו סרט נע עם תמונות מוכרות מה אני עתידה לעבור שוב ושוב. זו הייתה דירה מספר 12 שלי, זה היה אחד המנכ"לים שהכי אהבתי והערכתי. בדיעבד יודעת שהזמן שביליתי במחיצתו היווה עבורי הכנה מנטלית למה שיתחולל בחיי בעתיד. פתאום לא ראיתי את עצמי בודקת קרוב ל – 6 דירות ליום, לא יכולתי לשאת את העובדה שאעבור מסע של מספר חודשים בראיונות פסיכולוגיים, פגישה עם גרפולוג, קב"ט, סבב ראיונות ופגישות עם בכירים בהנהלה, הסתגלות של שנה למקום חדש ולמאבקים פוליטיים פנים אירגוניים… ידעתי שהתמזל מזלי וזכיתי להכיר אישיות אחרת, שונה בנוף. שמלבד הצלחות פנומנאליות עסקיות המנכל האחרון אותו ליוותה, התעסק גם באומנות שיצר בעצמו. ובתקופה האחרונה לעבודתם המשותפת, השיקו תערוכה, שכל הכנסותיה הוקדשו לאגודה למלחמה בסרטן".

אחרי כמה פגישות עם מנכלים חדשים, הבינה מיכל חקוקי, שהיא צריכה משהו נוסף. "אולי לא נכון לי כמו בגיל 20, לעבוד בבוקר במשרד או לשכה, ובלילה מחכה לי נהג, שמסיע אותי אחרי חמש שעות בהן לימדתי ריקוד, כשהגוף מרגיש שכל חלק בו צריך להתאושש, היא אומרת.

היא לקחה הימור וחזרה צפונה "למקום ממנו באתי". היא התחילה לבנות את השם שלה מחדש. "גיליתי שהמוח שלי מייצר רעיונות אינסופיים. פתאום כל דבר שניסיתי הצליח. מה שבחרתי לחקור הניב תוצאות. התמכרתי לעשייה".

בדיוק ביום הולדתה, נבחרה מיכל חקוקי   מתוך מאות מועמדים להוביל ולנהל את האקדמיה למחול ברשת המתנסים בקריית ביאליק, אחרי תהליך שארך מספר חודשים. האקדמיה לריקוד בלב קריית ביאליק, תציע לכל מי שיבקש שיעורי ריקוד בשעות אחר הצהריים, בה יוכלו לרקוד מגילאי גן ועד גיל 18, באקדמיה ילמדו הכנה למחול, בלט קלאסי, ג'אז והיפ הופ.

חקוקי, שלא מתכונת לעזוב את עיר הולדתה עפולה בעקבות התפקיד החדש, אומרת: "בשנים האחרונות הבנתי את בכוח המוחלט להחליט את המשך מהלך חייך. אתה בורא לעצמך את העולם ואת המסלול". מיכל חקוקי שונה מעט בנוף היא מביימת, יוצרת, כותבת ולא חוששת לחקור כל פעם נושא חדש.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות