fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התעניינות ברחבי הגלובוס

זרים ששיחקו בעבר בהפועל בית שאן התקשרו במהלך מבצע עמוד ענן למנכ"ל לשעבר, אבי לוי, התעניינו בשלומו, ואפילו הזמינו אותו לשהות אצלם בחו"ל, עד שיסתיים המבצע. לוי: "זה מחמם את הלב"
אבי לוי
אבי לוי (צילום: חג'ג ראחל)

"אנחנו גדלנו עם קטיושות, לא פחדנו מהטילים של החמאס", אומר אבי לוי, מנהל אגף ליגות חובבניות בהתאחדות לכדורגל, תושב בית שאן, שביום יום עובד בתל אביב, שספגה טילים בימי מבצע עמוד ענן. מסתבר שלא מעט זרים מהתקופה בה שימש כמנכ"ל הפועל בית שאן, עדיין שומרים איתו על קשר, התקשרו לדרוש בשלומו ובשלום משפחתו, והיו כאלה שאף הציעו לו להתארח בביתם עד אשר יעבור הזעם. לוי דחה בנימוס את ההצעות, והסביר שהוא לא חושש.

אבי לוי
אבי לוי (צילום: חג'ג ראחל)

בין אלה שהתקשרו לדרוש בשלומו היו החלוץ הסרבי סרג'אן צ'ולקביץ, שמתגורר ביוון מנהל שם חנויות ספורט. אחרי ששיחק בבית שאן סיים את הקריירה בליגה השנייה ביוון והמשיך להתגורר שם. גם הרומני דניאל סקנטאי והבלגי יליד מאוריציוס, וילי וינסנט, התקשרו. דניאל סקנטאי קנה עם שותף את קבוצת נעוריו, דינמו בקאו, והם מנהלים אותה בליגה השנייה ברומניה. וינסנט מנהל מועדון סלסה באנטוורפן, ומשמש כמורה לסלסה. אגב, סקנטאי מזכיר לאבי לוי בכל שיחה שהפועל בית שאן עדיין חייבת לו 5000 דולר, מענק ההישארות בעונת סרט מלחמה. לוי מסביר לו בכל פעם שההבטחה למענק הישארות הייתה יוזמה של אוהד מקומי, שמייד אחרי שהקבוצה הבטיחה את ההישארות בליגה נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.

שני זרים אחרים שהקפידו לשמור על קשר עם לוי היו הסלובנים גליקה פרימוז וזדקו אדיץ. פרימוז, שהגיע בזמנו לארץ על תקן של שחקן נבחרת סלובניה, מאמן היום בליגה הראשונה בסלובניה. אדיץ הוא בעל יקב בכפר קטן, 40 ק"מ מזאגרב, במקביל מאמן את קבוצת הנוער של דינמו זאגרב.

זרים נוספים שהתעניינו בשלומו של לוי הם ההונגרים טיבור שאלאי, שגר בבודפשט ומאמן במחלקת הנוער של קבוצה מהליגה ההונגרית הראשונה, וזולטאן קנשאי, שיחד עם אחיו קנו קבוצה מהליגה הראשונה ומנהלים אותה. גם מגיאורגיה הייתה התעניינות מצד הבלם גיאורגי (צ'יחו) שחראדזה, שמשמש היום בצוות המאמנים בדינמו טיבילסי

אבי לוי: "הם תמיד מתקשרים, עוקבים, שואלים על הקבוצה, בכל חג מתקשרים לאחל חג שמח, הם עוקבים אחרי אלישע לוי, חלקם התאמנו אצל אלי גוטמן, זה מחמם את הלב שאחרי כל כך הרבה שנים דורשים בשלומך גם מעבר לים, אבל בכל הזדמנות אני אמר להם שאין כמו מדינת ישראל ושלמרות הבעיות, זה המקום הכי טוב בעולם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות