fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירים לנצח

אברהם שינדר חגגו 100 על תקן הצעיר מבין ארבעת דיירי בית האבות בנצרת עילית, שחגגו יחדיו יום הולדת
מזל טוב (צילום ישראל פרץ)
מזל טוב (צילום ישראל פרץ)

שמחה גדולה הייתה אמש בבית האבות יזרעאל של העמותה למען הקשיש בנצרת עילית. ארבעה מדיירי הבית חגגו יומולדת משותף וכול הדיירים הגיעו לחגיגה כולל אורחים נכבדים ובראשם ראש העיר רונן פלוט.

בהתאם לסטטיסטיקה לפיה אורך החיים של הנשים גבוה יותר מגברים, התפלגות החוגגים התחלקה בין שלוש נשים וגבר אחד אברהם שינדר שהיה גם על תקן  הצעיר מבין הארבעה  וחגג . חברותיו, ראיסה קליינר וחנה הרשקוביץ חגגו 102 ואטליה זק  חגגה 104. כיאה למסיבה יומולדת ארגן צוות בית האבות עוגת שוקולד, נרות, פרחים ושרשראות פרחים . גם מוסיקה הייתה , ריקודים וכמובן שלל ברכות עד 120. אטליה וראיסה שמטופלות במחלקה הסיעודית אומנם השתתפו בחגיגה אבל עקב מצבן הבריאותי לא יכלו להצטלם ולרקוד.  "הן אומנם במצב סיעודי אבל בהכרה וכשסיפרנו להן על המסיבה הן מאוד שמחו", סיפר יו"ר העמותה למען הקשיש משה יצחק.

מזל טוב (צילום ישראל פרץ)
מזל טוב (צילום ישראל פרץ)

חנה ואברהם בני ה- 102 ו -100 מילאו את החסר בשירי יום הולדת ברוסית וברומנית. אברהם אפילו קם מכסא הגלגלים כדי לרקוד סלואו עם מטפלת בלונדינית צעירה שאחזה את ידו והובילה אותו אל רחבת הריקודים. "זה הסוד לאריכות ימים", אמר בחיוך "לרקוד, למוח ליהנות מכל יום כי אף אחד לא יודע אם יהיה מחר. נולדתי קצת אחרי מלחמת העולם הראשונה כשמדינת ישראל עוד לא קמה, אני חוגג 100 שנים של ניצחון ומאושר בחלקי".

חנה הרשקוביץ  שהגיעה לחגיגה מטופחת ומסורקת למשעי אמרה כי זהו סוד הגעתה לגיל המופלג 102 . "כל חיי לא ויתרתי ולו יום אחד על הליפסטיק, אני תמיד מסורקת ועם אודם על השפתיים כי אישה מטופחת מרגישה בריאה וההרגשה היא שקובעת. גם היום אני קמה כל בוקר ואחרי האמבטיה מתאפרת, שמה בושם ורק אחר כך יוצאת לארוחת הבוקר, אני משתתפת בחוג התעמלות בבית האבות, אוהבת מוסיקה ובעיקר חברים, לא להיות לבד אף פעם"

מנכ"לית העמותה למען הקשיש  בנצרת עילית, טלי שטרית, סיפרה  כי הקשישים נהנים מפעילות תרבותית וחברתית ענפה ולמרות גילם המופלג משתתפים בסדנאות יצירה, חוגים, ריקודים וערבי שירה. ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט ברך את  החוגגים בעוד הרבה שנים של בריאות ואושר.

ראש העיר רונן פלוט ניצל את ההזדמנות כדי לאחל שנה טובה ולהודות לצוות בית האבות ולעמותה למען הקשיש על פעילותם לרווחת האוכלוסייה המבוגרת בנצרת עילית

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות