fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעוט התחשמל בחצר בית הכנסת ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ בילדים

הילדים הבוגרים סיפרו שהם התקבצו סביב שקע חשמל בחצר שנחשף והיה פתוח מעט, ולפני שהספיקו להתריע על כך, ניגש הפעוט לשקע ונגע בו למשך זמן של כ-10 שניות. בעקבות זעקותיהם של הילדים רצו המבוגרים אל החצר וראו ששפתיו של הפעוט כחולות והוא רועד.
ד"ר גור זמיר
ד"ר גור זמיר (צילום דוברות העמק)

פעוט בן 4 מאחד הישובים בעמק פונה למרכז רפואי העמק לאחר שהתחשמל מכבל חשמל חשוף בחצר בית הכנסת.

ד"ר גור זמיר
ד"ר גור זמיר (צילום דוברות העמק)

לדברי הוריו, הילדים הבוגרים סיפרו שהם התקבצו סביב שקע חשמל בחצר שנחשף והיה פתוח מעט, ולפני שהספיקו להתריע על כך, ניגש הפעוט לשקע ונגע בו למשך זמן של כ-10 שניות. בעקבות זעקותיהם של הילדים רצו המבוגרים אל החצר וראו ששפתיו של הפעוט כחולות והוא רועד. הוריו הבהילו אותו למרכז רפואי העמק והוא אושפז לצורך השגחה ביחידה לטיפול נמרץ ובהמשך במחלקת הילדים. אמש שוחרר לביתו במצב טוב.

לדברי ד"ר גור זמיר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, התחשמלות עלולה לגרום לנזקים קשים מאד עד כדי מוות, ועצמת הפגיעה תלויה במשך הזמן שנחשפים לזרם ולעצמת המתח. ביממה הראשונה לאחר התחשמלות יש צורך לעקוב אחר פעילות הלב משום שהתחשמלות עלולה לגרום להפרעות קצב מסכנות חיים וכן לפירוק מואץ של השרירים שגורם אף הוא לסיבוכים קשים.  "חשוב לוודא שכל נקודות חשמל בבית ובמקומות ציבוריים מותקנות כראוי ומחוברות למפסק המונע התחשמלות. בכל מקום בו יש חשש שילדים קטנים יגיעו לנקודת חשמל, יש לנקוט באמצעי זהירות מתאימים כמו כיסוי לשקע, וללמד ילדים כבר מגיל צעיר מאד שאסור לגעת בחשמל", מסכם ד"ר זמיר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות