fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פותחת וסוגרת מעגל כל שנה

מנהלת בית הספר שמעון פרס (גולן לשעבר) בנצרת עילית, מינה קליין, עלתה בילדותה לישראל ולא תיארה לעצמה, שבחלוף השנים תהפוך למנהלת בית הספר ותקלוט בעצמה תלמידים עולים * "זאת חוויה מרגשת בעוצמות שאין לתאר", היא מתרגשת
מינה קלין (צילום עצמי)
מינה קלין (צילום עצמי)

מנהלת בית הספר שמעון פרס (גולן לשעבר) בנצרת עילית, מינה קליין, לא תשכח כל חייה את חג הפורים הראשון שלה בארץ.  הוריה, שהיו עולים טריים, רק הגיעו לארץ ולא ידעו שהילדה הקטנה שלהם צריכה להתחפש בחג. "הם שלחו אותי לגן עם בגדים רגילים וכל הילדים הגיעו מחופשים, מאז בכל שנה אימא הייתה מתכוננת מראש לפורים בתכונה רבה וקונה לי תחפושות מושקעות על מנת לכפר על עוגמת הנפש שנגרמה לי מבלי שתתכוון", משחזרת קליין.

מינה קלין (צילום עצמי)
מינה קלין (צילום עצמי)

מינה קליין, תושבת נצרת עילית משנת  1975. היא בת 45 נשואה לאריק, איש הייטק ואימא לשלושה ילדים: אור בן 21, חייל בקורס חובלים, שיר, בת  19, סיימה השבוע קורס מפקדות בחיל האוויר וטל, בת 10, תלמידת כיתה ה' בבית ספר יודפת. יש לה תואר שני באנגלית ובחינוך והיא אשת חינוך כבר למעלה מ- 20 שנה. הפיכתה למנהלת בית הספר בו למדה והתחנכה סוגרת מעגל  ומעוררת בה התרגשות בכל פתיחת שנת לימודים מחדש. "החוויות שלי ממערכת החינוך בנצרת עילית כתלמידה ומאוחר יותר כמורה טרייה עיצבו במידה רבה את התפיסה והמשנה החינוכית שלי. בעיני זו סגירת מעגל ויש בי את הדחף והרצון לתת בחזרה למערכת שטיפחה אותי", היא אומרת.

-איך זה לחזור לבית הספר שבו למדת על תקן המנהלת?

"החזרה אצלי כפולה כי לאחר קבלת התואר חזרתי גם לבית ספר שרת, בו סיימתי לימודים תיכון ולימדתי במשך 17 שנים, הגשתי מאות תלמידים לבגרות ומילאתי בו תפקידים שונים ומגוונים".

-יצא לך ללמד לצד מורים שלימדו אותך?

"כן ואפילו לצד מחנכים. זאת חוויה בלתי רגילה ומרגשת".

נקודת השיא בקריירה שלה הייתה כשזכתה במכרז לניהול בית ספר גולן ששינה השנה את שמו ונקרא על שם שמעון פרס.  "הניהול של בית הספר שבו התחלתי את צעדיי הראשונים כתלמידה ושאני נמנית על בוגריו גורם לי לתחושת התרוממות. חזרתי למקום שבו התחלתי, בית-ספר חוגג השנה 40 שנים להיווסדו, הוקם במטרה לשרת את אוכלוסיית העולים הרבים, שעלו לעיר בשנות ה-70. החוויות שלי מבית הספר השאירו בי חותם לשנים רבות ואני מרגישה שאני ממשיכה את השרשרת ואת המורשת החינוכית והערכית של בית הספר המבוססת על הכלה, קבלת האחר, העצמה ופיתוח מצוינות", היא מסבירה.

מינה קליין לקחה על עצמה לטפח ולחזק את תחום השפה ולהביאה את בית הספר להיות מוביל שפה ותקשורת "80 אחוזים מתלמידי בית הספר שפת אימם אינה עברית. עברנו תהליך של תפיסה והייחודיות שלנו היא בניית השפה וביצירת תקשורת שמצמצמת את הפער".

-איך זה מיושם בשטח?

"אנחנו מתאימים את תכנית הלימודים להוראת השפה העברית כשפה שנייה, כל השיעורים בתחומי הדעת השונים משלבים אוצר מילים וכן כל  מרחב הלמידה, דרך משחקים, ויזואליה , חידונים ותחרויות דיבייט בית הספר מטפח את ארבעת כישורי השפה: כתיבה, קריאה, דיבור ושמיעה".

תני לי דוגמה איך זה עובד בשיעור מתמטיקה למשל

"לפני שהתלמידים מתחילים ללמוד ולפתור תרגילים בשברים הם לומדים קודם כל מה המשמעות של המילה שבר, מהו שלם ומהי חלקיות. כך גם כשלומדים על זווית, מעגל, עיגול ושאר המושגים והמילים בתחום המתמטיקה".

-שנה חדשה מתחילה, מתרגשת?

"מאוד מתרגשת, זה קורה כל שנה מחדש ברמה שאין לתאר. אני  נהנית מהעבודה בבית הספר, היא נותנת לי סיפוק עצום. אין דבר יותר שמח  ומרומם לב מאשר לראות ילד מגיע לבית הספר עם חיוך, נהנה, שמח ואוהב".

-וברמה הפדגוגית?

"בית הספר שלנו הוכר כמוביל פדגוגיה איכותית וחרט על דגלו את טיפוח מיומנויות השפה והתקשורת, כבסיס להצלחה בחיים. אני חשה גאווה להוביל מוסד חינוכי ערכי ולעמוד בראש צוות חינוך חדור מוטיבציה ושליחות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות