fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפולה: יוזמה להעניק אות גבורה לגיבור ישראל

תלמידי חטיבת הביניים אורן אורט פועלים להשגת מטרה חינוכית לאומית – הענקת אות גבורה לחגי בר אוריין ז"ל, חייל גולני, שנפל בהר הצופים בירושלים, לאחר שהציל ממוות למעלה מ-100 חיילים
חגי בר אוריין ז"ל
חגי בר אוריין ז"ל (צילום ארכיון)

סיפורו של חגי בר אוריין, חייל גולני מירושלים אשר נחשף לראשונה בבית הספר אורן אורט בעפולה, על ידי המורה להיסטוריה, יוסי מהדיזדה, במהלך יום הזיכרון האחרון, ריגש מאוד את מאות התלמידים מחטיבת הביניים, בניהולה של חלי בהיר, והיווה סיבה טובה לפעול יחדיו למען מטרה חינוכית נעלה – בקשה ממשלת ישראל ומשרד הביטחון להענקת אות מופת לגיבור המלחמה, שמעשה גבורתו לא הוכר באופן רשמי.

חגי בר אוריין מנע אסון גדול במותו, והתפוצץ עם רימון בידו כדי למנוע אסון גדול יותר – מותם של מאות חיילים. המקרה אירע בשנת 1964 בהר הצופים. חגי לא זכה להערכה ראויה על מעשה גבורתו, ומעולם לא הוענק למשפחתו אות גבורה ומופת.

תלמידי החטיבה, בהובלתו של יוסי מהדיזדה, המורה להיסטוריה וכל צוות המורים וההנהלה, החליטו להרים את הכפפה ולפעול למען הצדק – הענקת אות גבורה ומופת למשפחתו של חגי. התלמידים כותבים מכתבים במהלך שיעורי היסטוריה ולשון לראש הממשלה, נשיא המדינה, שר הביטחון, שר החינוך, הרמטכ"ל, ראש אכ"א ויו"ר יד לבנים, ושיאו של התהליך צוין בעלייה לקברו של חגי בר אוריין בהר הרצל בירושלים, במסגרת סיור לימודי ופגישה עם בני משפחתו של חגי.

הסיפור המלא בידיעות הגליל ובידיעון עפולה והעמקים

חגי בר אוריין ז"ל
חגי בר אוריין ז"ל (צילום ארכיון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות