fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע צוק איתן: 35 משפחות מעוטף עזה התארחו בעפולה

המשפחות התארחו בויצו ניר העמק בעפולה, הרחקת משאון הטילים בדרום
משפחות מהדרום בעפולה
באווירה שלווה על הדשא בעמק. משפחות מעוטף עזה (צילום: אלי דסה)

 

משפחות מהדרום בעפולה
באווירה שלווה על הדשא בעמק. משפחות מעוטף עזה (צילום: אלי דסה)

35 משפחות מכפר עזה בעוטף עזה התארחו בימים האחרונים בויצו ניר העמק בעפולה. המשפחות התקבלו על ידי צוות הכפר ביום חמישי ומאז דואגים הצוותים לפעילויות תרבות והפוגה לילדים ולמבוגרים ולסיוע פסיכולוגי ונפשי להתמודדות עם חרדות הילדים. על מבצע האירוח ניצחה אסתי כהן, מנהלת הכפר אשר בשיתוף פעולה עם עיריית עפולה והמועצה האזורית גלבוע דאגו להנעים את זמנם של האורחים מהדרום.

בערב שישי ערכו המשפחות קבלת שבת ונהנו מארוחת ערב חגיגית , האמהות והילדים הדליקו נרות והתפללו לרגיעה ולחזרתם הביתה כמה שיותר מהר. "כייף לנו פה מאוד, זה כמו בנופש אבל אנו מאחלים לסיום המבצע בהצלחה ורוצים לחזור לשגרת חיינו", מסכמים מזי וטל. ביום שבת התארחו המשפחות בבריכה בכפר יחזקאל ובראשון יצאו לסחנה. בשעות הערב נהנו מערב שירה בציבור. גם יום שני היה גדוש פעילות- המשפחות יצאו לחוף גיא ובערב השתתפו בהרצאה בנושא התנהלות במשפחה בשעת משבר.

מיומו הראשון של מבצע צוק איתן היה ברור למזי וטל איילון מקיבוץ כפר עזה, שהמערכה לא הולכת להיות קלה ושנכונים להם ימים ארוכים של מתח, רעשי פיצוצים, כניסות לממ"ד ופגיעה בשגרת החיים. "אנחנו מורגלים אומנם להתמודד עם תקופות ביטחוניות מתוחות, אך ברגע שהבנו שהמצב מתדרדר ושמתפתח מבצע רחב היה ברור לכולנו, כל משפחות הקיבוץ, שעלינו לעזוב יחד עד יעבור זעם. זה מצב בלתי נסבל לילדים וגם במבצעים הקודמים יצאנו מהקיבוץ למספר ימים", מספר טל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות