fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלחנן בן ה-12 נאבק במחלה קשה והגשים חלום

אורח כזה לא רואים בכל יום בבית הנשיא: צוות אמבולנס המשאלות של מד"א, בילה יום כיף עם אלחנן בן ה-12 הסובל ממחלת הסרטן ולא היסס כאשר אלחנן ביקש להיפגש גם עם הנשיא פרס

אלחנן בן ה-12, המתגורר במושב סמוך לעפולה,  סובל ממחלת הסרטן, מרותק זה חודש וחצי לביתו כשהוא מחובר לבלון חמצן ונזקק לסיוע רפואי רב. כאשר נודע לצוות 'אמבולנס המשאלות' על בקשתו של הילד לבלות יום כיף בבסיס תל-נוף של חיל האוויר, לא היססו ויצאו לדרך- כדי לתכנן עבור אלחנן את היום המושלם.

אתמול (יום ד'), יצא אלחנן יחד עם צוות מד"א ליום הכיף המתוכנן. יחד, הגיעו לבסיס תל נוף של חיל האוויר, שם צפה אלחנן בכלי טיס ובהמראת מסוקים ונהנה מסיור פרטי בבסיס.

עם רדת החשיכה, כאשר התכונן צוות 'אמבולנס המשאלות' להחזיר את אלחנן לביתו בתום יום גדוש חוויות, הפתיע אלחנן את הצוות וביקש להגשים משאלה אחת נוספת- לפגוש את נשיא המדינה, שמעון פרס.

צוות 'אמבולנס המשאלות' לא היסס. באמצעות שיחות טלפון רבות ותיאומים עם כלל הגורמים הרלוונטיים בבית הנשיא, הצליחו לארגן לאלחנן מפגש מיידי עם נשיא המדינה במעונו שבירושלים. בתוך שעה מרגע שביקש, כבר היה אלחנן, יחד עם אנשי מד"א, בפגישה המרגשת בבית הנשיא.

אלחנן עם צוות  מד"א בביקור אצל נשיא המדינה  שמעון פרס
אלחנן עם צוות מד"א בביקור אצל נשיא המדינה שמעון פרס צילום: יוסף אבי, יאיר אנגל (ג'וחא)
אמבולנס המשאלות מד"א  צילום: אסי דבילנסקי דוברות מד"א
אמבולנס המשאלות מד"א צילום: אסי דבילנסקי דוברות מד"א

הנשיא שמעון פרס חיבק את הילד, נשק לו בחום והעניק לו במתנה ספר תהילים. "אני כל כך שמח לראותך, אתה נראה נהדר. אצל כל אדם כוחות נסתרים ואפילו כשהמצב נראה קשה תמיד תזכור שיש לך בפנים הרבה עוצמה ואסור בשום פנים ואופן להתייאש. העוצמה הזו יכולה לחולל ניסים, אז תהיה חזק. יש לך פנים של מלאך אז גם בפנים אתה חייב להיות מלאך", אמר הנשיא שמעון פרס לאלחנן.

הנשיא הוסיף וסיפר כי "ראיתי את בני נאבק שלושה ימים ושלושה לילות ובסופו של דבר הוא התגבר. אני יודע שזה קשה אבל אני בטוח שיש לך בפנים עצמה פנימית גדולה מאוד תנצל אותה ואנחנו כולנו נתפלל לרפואתך. אני נותן לך ספר תהילים קטן שילווה אותך לתמיד".

אלחנן, אשר התקשה לדבר בשל ההתרגשות, סיפר לנשיא על אהבתו לטבע וכי על אף המחלה, בפסח האחרון טייל במסלול בארץ ובמשך שלושה ימים ועבר 23 קילומטרים ברגל בתמיכת משפחתו. אלחנן גם סיפר על לימודיו בבית ועל משפחתו ואחיו. אלחנן הודה לנשיא על שהגשים את משאלתו ואמר: "הביקור כאן לסיכום ליום שעברתי נותן לי את העוצמות להתגבר".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "פרויקט 'אמבולנס המשאלות' מאפשר לכוחות מד"א להיות שם עבור מי שזקוק לסיוע מנטאלי, שיכול לקנות לחולים ימים רבים נוספים בעת שהם נלחמים במחלות קשות. אין לי ספק, כי פועלו של 'אמבולנס המשאלות' של מד"א מעניק לכל חולה רגעי חסד רבים, וחוויות משמעותיות המחזקות את החולה ברגעיו הקשים. אני מאחל לאלחנן רפואה שלמה, ומבקש להודות לבית הנשיא, ולנשיא המדינה שמעון פרס, על ההיענות לבקשה החריגה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות