לפתיחת המטה הגיעו כמאה פעילים מרכזים וכן חברי המועצה חביב פרץ ( 'הבית היהודי'), יוסי אסרף ('בוחרים עפולה' ) ושלום שלמה ( 'עפולה אחת'). לאחר טקס גזירת הסרט בירך אלקבץ את הנוכחים ואמר: "היום אנחנו מתחילים במסע שבע"ה יסתיים בעוד ארבעה חודשים בעיריית עפולה. אנחנו באים עם עשייה מוכחת מן העבר ועם אג'נדה ותכניות ברורות לעתיד".

אלקבץ פירט את תכניותיו לקדנציה הקרובה ובראשם השמירה על הציביון היהודי של העיר עפולה. "אנחנו רוצים לשמור על עפולה יהודית", אמר לקול תשואות הנוכחים, "זאת המדינה שלנו, זאת העיר שלנו ואנחנו גאים בכך. אנחנו נגד התבוללות ונעשה הכל על מנת שעפולה תישאר יהודית ולא תהיה כאן עיר מעורבת". אלקבץ הביע דאגה עמוקה ממצב החינוך בעיר והבטיח כי ייתן לנושא תשומת לב מיוחדת: "החינוך בעפולה הוא לא רק בקריסה אלא בצלילה עמוקה. אני מבטיח שאנו באים עם תכניות מסודרות, עם חזון צופה פני עתיד והחינוך איתנו ישגשג, לא רק בציונים אלא גם בערכים. הוא ישגשג לא רק בבתי הספר אלא מהגנים ועד האוניברסיטה, כולל הכנה לצה"ל ולחיים האמיתים".

אלקבץ התייחס לנושא  בעיית התשתיות בעפולה וגם כאן הציג תכניות מפורטות: "אי אפשר לנסוע בעפולה בלי להיתקע בפקק. פעם זה היה רק חצי שעה בימי שישי והיום זה כל הזמן שלא לדבר עם נושא החניות שפשוט לא קיימות במרכז עפולה. נשפר תשתיות, נרחיב ונבנה כבישים חדשים, נבנה שני חניונים במרכז העיר, האחד תת קרקעי מתחת לכיכר העצמאות והשני בקצה רחוב ארלוזורוב. כבר בשבוע הראשון אבטל את 'רכב הכסף' שלא מפסיק לצלם ולתת דוחות לאנשים בעוד שהעירייה לא מספקת חניות כלל וכלל".