fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי מפעל "מג"מ בטיחות" מנצרת עילית יקבלו את שכרם

הסכם שנחתם בין הצדדים מביא לסיומו של המשבר במפעל הבטחוני, 100 עובדיו יקבלו מיידית את כל הכספים המגיעים להם והם יוגנו מפיטורים בשנה הקרובה. במקביל נמצא משקיע לרכישת החברה ואושרה לו הלוואה מהקרן למפעלים במצוקה
לאון פרץ (צילום: עצמי)
לאון פרץ (צילום: עצמי)

 

כ-100 עובדי מפעל מג"מ בטיחות יקבלו את כל הכספים המגיעים להם ואף יובטח להם ביטחון תעסוקתי למשך שנה לפחות. זאת בעקבות מאבק שניהלה ההסתדרות במרחב עמקים צפוני בראשות יו"ר המרחב לאון פרץ.

לאון פרץ (צילום: עצמי)
לאון פרץ (צילום: עצמי)

מפעל מג"מ בטיחות ממוקם באזור התעשייה ציפורי הסמוך לנצרת עילית ומייצר טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית והצבאית. בעלת המפעל היא קבוצת מפנה (השייכת לעמית טסלר, צביקה טסלר ומשה דניאל) והמנכ"ל הוא מאיר גלעדי.

לאחר שהמפעל נקלע לקשיים, ההנהלה לא העבירה בחודשים האחרונים לעובדים את משכורותיהם, ואף לא הפרישה משך למעלה משנה כספים לקופות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות. לאור זאת, בליווי ובתמיכת ההסתדרות החלו העובדים בצעדים ארגוניים.

לאחר מו"מ ממושך שניהלה ההסתדרות במרחב, בסיועו של ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט, נמצאה משקיעה חדשה לחברה – מפטגון – אשר תרכוש 51% ממנה ובמקביל אושרה למפעל הלוואה בסך 4.5 מיליון שקל מהקרן למפעלים במצוקה. בתוך כך, נחתם בין הצדדים הסכם קיבוצי אשר מבטיח כי כל תשלומי השכר, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לעובדים באופן מיידי, והם יוגנו מפיטורים למשך שנה לפחות.

יו"ר ועד הפעולה במפעל, סלאבה ליין, מסר: "עובדי המפעל, אשר מתוך נאמנות ומסירות המשיכו לעבוד חודשים ארוכים ללא שכר, מודים להסתדרות על תמיכתה הרבה במאבקנו. ללא הסיוע של אנשי המרחב, אשר ראו כל העת לנגד עיניהם את טובת העובדים, ספק אם המפעל היה ניצל. עתה נמשיך לבצע את עבודתנו במסירות עם הפנים הקדימה, תוך תקווה שהמפעל ישגשג ויצמח".

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני לאון פרץ, אמר: "לאחר מו"מ קשה, ההסתדרות והעובדים הגיעו להישג גדול ומבורך אשר יעצור את הפגיעה החמורה הן בעובדים והן במצב התעסוקה באזור כולו. אני מודה לצדדים אשר התגייסו ומצאו פתרון אשר מנע את העמקת המשבר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות