fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"רוצה להיקבר בנצרת עילית"

בנצי קירשנצוויג, פעם חבר הנהלה בנצרת עילית, אחי נצרת ואום אל פאחם, מספר כמה הוא אוהב את העיר, על החיים בלי כדורגל, ומה הוא חושב על הבוס שלו לשעבר, אבשלום נוריאל
בנצי קירשנצוויג (צילום: חגאג רחאל)
בנצי קירשנצוויג (צילום: חגאג רחאל)

"הייתי רוצה להיקבר בנצרת עילית. זו עיר שאני פשוט חולה עליה". הדובר הוא לא אחר מאשר בנצי קירשנצוויג, לשעבר דובר הפועל נצרת עילית בימי ליגת העל העליזים, בהמשך חבר הנהלה במכבי אחי נצרת ובמכבי אום אל פאחם, ובשנה האחרונה בחופשה מאולצת מכדורגל, אבל הוא מבטיח כי לא אמר את המילה האחרונה וכי עוד ישוב להיות פעיל בכדורגל.

ומה עשה קירשנצוויג בשלישי האחרון בנצרת עילית? הוא הגיע כדי להשתתף בבחירות לראשות העיר. "אני עדיין רשום כתושב נצרת עילית, לא החלפתי כתובת, אני חושב שזו אחלה עיר, אם אשתי הייתה מסכימה, מחר הייתי עובר לגור כאן, כשאני מגיע לעיר זה עבורי כמו תרופה, האדרנלין שלי עולה, יש לי כאן המון חברים, הלוואי הייתי יכול לחזור לגור בעיר", הוא יורה בשצף קצף.

קירשנצוויג, בן 65, נשוי ואב לשלושה ילדים, סבא ל- 8 נכדים, מתגורר בשנים האחרונות בחיפה. הסיפור האישי שלו יכול לפרס תסריטאי טלנובלה. הוא היה גרוש במשך 16 שנים, עד שעשה קאמבק עם רעייתו. "לפני 9 שנים חזרתי לאשתי והרווחתי משפחה. זו הרגשה נפלאה. זה החזיר לי את השקט הנפשי. אין כמו לשחק עם הנכדים, אין כמו הארוחות המשפחתיות בסופי השבוע, זה היה חסר לי בשנים שהייתי לבד", הוא אומר ומוסיף: "יש גיל שכבר קשה להיות לבד, שאתה זקוק למשפחתיות, כנראה שזה הגורל שהיה צריך להיות לי".

בעבר סיפר בראיון גלוי לב על הבעיות הרפואיות שלו. "אני לא יודע כמה זמן עוד נשאר לי לחיות", אמר. עושה רושם שהחזרה הביתה רק היטיבה עם הבריאות שלו. "יש לי בעיה בעצמות, אני מקבל זריקות, טיפולים וכדורים, אבל אפשר לחיות עם זה. זה שחזרתי הביתה תרם לאיכות החיים שלי. יש לך עוגן, שקט נפשי, לשחק עם הנכד זה עולם ומלואו, נותן משמעות אחרת לחיים", הוא אומר.

בכל זאת, הכדורגל לא חסר לך?
"אשקר אם אומר שלא. בוודאי שאני מתגעגע, זה היה חלק בלתי נפרד ממני במשך שנים רבות, דרך חיים עבורי. אני כבר שנה מחוץ לכדורגל וזה חסר לי בטירוף. אני מתגעגע לאווירה, לקהל, שלקנים, להכל. הכדורגל אצלי בדם. יש לי המון רצון לעזור, לסייע, לעבוד, אבל כרגע אין לי במה. אני חושב שכאשר אתה במערכת אתה יכול להזיז דברים, מבחוץ בלתי אפשרי".

מתי נראה אותך חוזר לכדורגל?
"אני מרגיש כמו שחקן שלא מצא קבוצה, אבל אני חושב שזה זמני. אני מאמין שאפרי חופשה אחזור לכדורגל, שאני כל כך אוהב, ויכול ורוצה לתרום. אני בא לכדורגל מאהבה, יש לי המון אהבה לענף הכי פופולארי בעולם, ואין לי ספק שהחופשה שלי היא זמנית".

עברו לעיתון "ידיעות הגליל" כדי לקרא את הסיפור המלא

בנצי קירשנצוויג (צילום: חגאג רחאל)
בנצי קירשנצוויג (צילום: חגאג רחאל)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות