fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"למה צריך מוסלמים"?

"מה שמייחד את בית"ר ירושלים זה שמעולם לא שיחקו בה שחקנים מוסלמים. לא צריך להביא מוסלמים בשביל להגיד שהביאו ובשביל להתגרות בקהל", זועם מנהל מחלקת הפיקוח בעיריית נצרת עילית, דורון מלול, אוהד מושבע של בית"ר
אין כבר היסטוריה כי זו לא אותה בית"ר של פעם מלול. (צילום: חג'ג ראחל)

המדינה סערה בשבועיים האחרונים בעקבות המלחמה העיקשת שניהלו אוהדי בית"ר ירושלים נגד הנהלת המועדון, במחאה על צירוף שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה, זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב, לראשונה בתולדות המועדון.

האוהדים הגיעו לאימונים, קיללו ואיימו, המשטרה נכנסה לעובי הקורה וסגרה את היציע המזרחי באצטדיון טדי, שם יושב הגרעין הקשה של ארגון 'לה פמיליה', המתנגד בעקשנות לצירוף שחקנים מוסלמים למועדון. אחד משיאי המאבק היה שריפת המועדון של הקבוצה במתחם בית וטגן, שם נשרפה חלק מההיסטוריה של בית"ר. לשיאם הגיעו הדברים ביום ראשון האחרון, כאשר בית"ר אירחה למשחק טעון את נציגת המגזר הערבי בליגת העל, בני סכנין, ובכירים רבים הגיעו כדי להזדהות עם הרוב השפוי שאומר לא לגזענות.

"עשו לנו דווקא. אני אוהד בית"ר ירושלים בדם, רציתי שיפסידו במשחק הזה, ובכל משחק בו ישחקו השחקנים המוסלמים", מודה דורון מלול, מנהל מחלקת הפיקוח בעיריית נצרת עילית, אב לשלושה ותושב מגדל העמק.

מי עשה לכם דווקא?
"ארקדי גיידמאק ואיציק קורנפיין. הם אחראים למהלך. למה הם צריכים להביא שחקנים מוסלמים לבית"ר? אומרים עלינו שאנחנו גזענים, אבל בליגה הספרדית הראשונה משחקת קבוצה בשם אתלטיק בילבאו, ושם משחקים רק שחקנים באסקים. למה אף אחד לא קופץ ומדבר על גזענות? זה הצביון של בילבאו, והצביון של בית"ר זה בלי שחקנים מוסלמים. ככה זה היה תמיד וכך זה יישאר".

אבל צריך לשפוט שחקן לפי יכולתו ולא לפי דתו
"אם היו מביאים שני מוסלמים ברמה אירופית גבוהה, אף אחד לא היה מדבר. אני מבטיח לך שאף אוהד לא היה פותח פה. אבל הביאו שחקנים מוסלמים בינוניים, כאלה שבקושי שיחקו בצ'צ'ניה רק בשביל לעשות רעש, לפגוע באוהדים ולמשוך תשומת לב. זה לא מקובל על האוהדים. ארקדי כנראה הרבה זמן לא היה בכותרות והוא חיפש משהו לחזור אליהן, אבל הוא לא יכול לעשות זאת על הגב של אלפי האוהדים של בית"ר".

אין כבר היסטוריה כי זו לא אותה בית"ר של פעם מלול. (צילום: חג'ג ראחל)

האוהדים הגזימו, שרפו את המועדון, ההיסטוריה נשרפה
"טוב מאוד, אני בעד זה. שרפו את הגביעים? אין כבר היסטוריה כי זו לא אותה בית"ר של פעם. אפשר לזרוק לפח את המסורת ואת ההיסטוריה של המועדון. כששמעתי ששרפו את המועדון, לא היה מאושר ממני".

כולם אומרים שאוהדי בית"ר גזענים
"אותי לימדו שמקום בו אתה לא רצוי אין לך מה לחפש שם. גם השחקנים מצ'צניה לא רוצים להישאר כאן, אבל הכריחו אותם להגיע לכאן. לשחק בבית"ר זו לא הייתה החלטה שלהם, אלא של ארקדי ובכירים בצ'צ'ניה".

עכשיו כל המדינה נגדכם
"זה טרנד. כל יפי הנפש יוצאים נגד בית"ר. סגרו את היציע המזרחי באצטדיון טדי ולא נתנו לאוהדים האמיתיים של בית"ר להיכנס למשחק נגד סכנין, כי לא רצו שקולם יישמע. כשאוהדי סכנין מניפים דגל פלשתין ושרים "הר הבית בידנו', 'אללה אכבר', ו'ירושלים שלנו', זה בסדר, זה מותר, להם מותר להגיד מה שהם רוצים ולנו לא, לנו סותמים את הפה בגלל שאנחנו אוהדי בית"ר. כשאוהדי בית"ר מביעים את דעתם זו גזענות. יש כאן חוסר צדק משווע".

הגעתם למצב שאתם מאחלים לקבוצה אותה אתם אוהדים שתפסיד
"עד אשר הקללה תוסר ועד שהשחקנים המוסלמים לא יעופו מבית"ר, ארצה שכל קבוצה תנצח את בית"ר ירושלים. עצבו שהגענו למצב כזה, אבל זו המציאות ואין מה לעשות".

הסיפור המלא ביום שישי ב"ידיעות הגליל"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות