fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגנאי אוסמן באשירו בדרך להפועל נצרת עילית

הקבוצה לא מצליחה להבקיע שערים והמאמן אלדד שביט מחפש בנרות חלוץ שיפתור לו את הבעיה. באשירו שיחק בעבר בליגת העל בישראל וכרגע אינו תחת חוזה. סוכנו: "אני בהלם שהוא הסכים להגיע בסכומים שהם מציעים לו". נוח סדאווי ישוחרר מהקבוצה
אוסמן באשירו עולה לנגיחה (צילום: ניר קידר)
אוסמן באשירו עולה לנגיחה (צילום: ניר קידר)
אוסמן באשירו עולה לנגיחה (צילום: ניר קידר)
אוסמן באשירו עולה לנגיחה (צילום: ניר קידר)

מצוקת ההתקפה בהפועל נצרת עילית לא נעלמת מעיני המאמן אלדד שביט, והוא מנסה למצוא לה פתרונות. בימים הקרובים אמור לנחות בארץ החלוץ הגנאי אוסמן באשירו, בן 25, ששיחק בעבר בארץ במדי הפועל פתח תקוה, הפועל אשקלון ונס ציונה. והיה ובאשירו, שאינו נמצא תחת חוזה, יוחתם בקבוצה, תשחרר נצרת עילית את הזר המאכזב נוח סדאווי, שמתקשה להשתלב בקבוצה.

כזכור, כבר בקיץ נכתב בעיתון "ידיעות הגליל" כי אברהם בסיט המליץ לנצרת עילית לצרף את ידידו אוסמן באשירו, אלא שאז מצבת הזרים הייתה מלאה. בנצרת עילית לוקחים בחשבון שאם באשירו יגיע, התפוקה של בסיט עשויה לעלות, שכן יהיה לו חבר בעיר, בעוד כיום הוא לבדו ברוב שעות היממה. אגב, השניים שיתפו פעולה במדי הפועל פתח תקווה. אוסמן סיפר כי הוא שומר על כושר עם קבוצות מקומיות וכי לא תהיה לו בעיה להיכנס לעניינים, אם וכאשר יקבל את הפנייה לעלות על המטוס ולהגיע לישראל.

באשירו שיחק בעונת 2009/10 בהפועל פתח תקווה בליגת העל, וכבש בשורותיה 6 שערים בלבד, למרות שפתח בהרכב ב- 29 משחקים. בעונת 2010/11 שותף ב- 13 משחקים בלבד ולא כבש אף שער במדי הפועל אשקלון, ששיחקה אז בליגת העל, באמצע אותה עונה הושאל לנס ציונה מהלאומית וגם בשורותיה לא כבש.

בהפועל אשקלון זכה באשירו לכותרות כאשר ניצל ממוות. זה קרה במהלך אימון שגרתי. באשירו ספג ברך בבטן מאור עלוואה במהלך תרגול, צנח על הקרקע ובלע את הלשון. כתוצאה מהאירוע שכב באשירו דקות ארוכות מחוסר הכרה על הדשא. על פי עדויות השחקנים באשירו התפתל מכאבים על הקרקע, ניסה לקום ואז לפתע צנח שוב על הקרקע ולא הגיב. מאמן הקבוצה איילון שווגר והרופא פליקס אוסטונובסקי זינקו לעברו והצליחו לשלוף את לשונו ולהחזיר לו את ההכרה.

עם זאת הוא נשאר שרוע על הקרקע והתקשה לתקשר עם הסביבה. ניידת טיפול נמרץ, שהוזעקה למקום, פינתה אותו לבי"ח ברזילאי, מאוחר יותר שוחרר באשירו מביה"ח אחרי כמה שעות של בדיקות מקיפות. שחקן שהיה עד לאירוע סיפר: "זה היה מפחיד מאד. במשך הרבה דקות זה נראה רע ולא הבנו מה קורה, אבל תודה לאל בסופו של דבר הצליחו לטפל בו ולהחזיר לו את ההכרה".

סוכנו של השחקן, משה רה אדיר, אמר כי הנושא נמצא בשלב מתקדם. "נצרת עילית צריכה להוציא לו ויזה והוא יעלה על המטוס לישראל", הסביר.

כמה שווה כזה שחקן מבחינה כספית?
"אני בהלם שהוא הסכים להגיע בסכומים שהם מציעים לו כי אין לו קבוצה. ברגע שהם יוצאים מהמעגל הם בבעיה והם מבינים זאת. שחקנים שהרוויחו בעבר 12 אלף דולר בחודש, מוכנים היום לשחק ב-300 דולר בלבד".

באשירו שיחק לפני שהגיע לישראל בקבוצת קינג פייסל בייבס, מהעיר השנייה בגודלה בגאנה, קומאסי. בהפועל פתח תקווה הוא זכור כמי שכבש לרשת הפועל רמת גן, והקדיש את השער לאחותו שנפטרה באותו השבוע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות