fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סדר פסח לנשים בלבד

רגע לפני כניסת החג ערכו נשות מגדל העמק ועמק יזרעאל סדר נשים במוזיאון קיבוץ יפעת בסימן 'חוגגות חירות'

סדר הנשים הראשון בישראל התקיים אי שם בשנות ה-70 ביוזמת נשים מארגון "אישה לאישה". הסיבה ליוזמה הייתה רצונן של הנשים לקחת חלק בסיפור ההגדה.

הן יצרו סדר שנבנה בדיאלוג עם הסדר המסורתי מתוך רצון להרחיב ולהוסיף ראייה וזווית נשית להגדה של פסח ולסיפור החרות של העם. נשות "ניגון נשים" במדרשה באורנים חידשו את מנהג סדר הנשים לפני 15 שנה ומאז ועד היום מתקיימים סדרי נשים בתחילתו של חודש ניסן בארץ ובתפוצות.

השנה, החליטו נשות העמק לקיים לראשונה ערב באווירה דומה במוזיאון בקיבוץ יפעת. הנשים דאגו לכיבוד ובמהלך הטקס ברכו על ארבע כוסות יין, סיפרו סיפורי חירות מחייהן, והוצב כסא ריק עבור נשים שנמנעה השתתפותן בערב זה שלא ברצונן.

לנשים בלבד (צילום עצמי)

את הטקס שהיה בסימן "חוגגות חירות", הנחו הדס זריז-רון והילה טוכמכר-משעלי, בליווי מוסיקלי של ליאורה בלוך, על-פי חוברת סדר בקריאה משותפת.

בין המשתתפות היו גם 24 אורחות מיוחדות מבנות ה"מכינה הקדם צבאית הישראלית", ממגדל העמק. הילה טוכמכר משעלי סיכמה את האירוע באומרה: "היה סדר מהנה ומרגש אותו סיימנו בריקוד ובשמחה גדולה עם השיר "אחת מי יודעת? אחת אני יודעת?"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות