fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק תקיף נגד הקמת שכונת המגורים "ארמון האגמון" בשטח הגובל עם נצרת

הטענות לפיהן מניעים גזעניים עומדים מאחורי ההתנגדות לא עושים יותר מדי רושם על מ"מ וראש עיריית נצרת עילית בפועל, נתנאל טויטו, שמסביר: "יש לנו תכנית מה לעשות עם השטח והיא כוללת הקמה של מתחם הי טק, שיספק מקומות עבודה לבני העיר"
טויטו בשטח המריבה (צילום: ישראל פרץ)
טויטו בשטח המריבה (צילום: ישראל פרץ)

"לא יעלה על הדעת שבמתחם שמסומן על פי ייעוד הקרקע והן על פי המדיניות העירונית, לשמש כקריית נופש והי טק, תצוץ לפתע שכונת מגורים. יזמים לא יכתיבו לנו ייעוד שטח בניגוד לרצון שלנו", זועם מ"מ וראש עיריית נצרת עילית בפועל, נתנאל טויטו ,שטוען כי התכנית המוצעת על ידי יזמים פרטיים לבניית השכונה החדשה "ארמון ההגמון", עומדת בניגוד מוחלט לאינטרסים ולצרכים של העיר.

התכנית הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לצורך שינוי ייעוד שטח הבנייה והסבתו למגורים. מאחורי התכנית עומדים יזמים פרטיים שרכשו לא מכבר את הקרקע ומתכננים לבנות עליו שכונת מגורים, אשר על פי התחזית ותנאי השטח ,תתחבר לנצרת ותאוכלס במשפחות מן המגזר הערבי. "מדובר בשטח שמיועד לציבור הן על פי התכנית הסטטוטורית והן על פי מדיניות העירייה דה פאקטו", אומר טויטו ומסרב להתרגש מבקשת היזמים והשקעתם הכספית, שנאמדת במיליוני שקלים "אז מה אם יזם פרטי או קבוצת יזמים מבקשים להקים שכונת מגורים? שיבקשו. הם לא מחליטים מה הייעוד של השטח וכל עוד התכנית שלהם אינה עומדת בהלימה לצרכים של העיר, נאבק בכל הכוח על מנת שתישאר על הנייר ולא תצא לפועל".

טויטו בשטח המריבה  (צילום: ישראל פרץ)
טויטו בשטח המריבה (צילום: ישראל פרץ)

מדובר בשטח שהיה שייך בעבר לכנסיה היוונית ולפני מספר שנים נרכש על ידי יזמים פרטיים, שמבקשים להקים עליו שכונת מגורים. במגזר הערבי כבר התחילו לטעון כי מניעים גזעניים עומדים מאחורי ההתנגדות של טויטו ושל חבר סיעתו, אורי ביו, שהגישו התנגדות.

טויטו לא מסתפק בהצהרת התנגדות תקיפה. באמצעות המחלקה המשפטית של העירייה, הוא תרגם את ההתנגדות גם למסמך משפטי מנומק, שהוגש השבוע לבית המשפט, במטרה למנוע מן הוועדה המחוזית לבצע שינוי ייעוד הקרקע. ההתנגדות הוגשה על ידי היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון ומתייחסת להיבטים הטכניים והתכנוניים, אשר לטענת העירייה חורגים ומנוגדים לחוקי התכנון והבנייה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות