fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט העליון פסק: בנצרת יתקיימו בחירות חוזרות

היום התקיים ערעור שהגיש ראש העירייה הנבחר עלי סלאם. הרכב השופטים קבע שיש לערוך את הבחירות מחדש. הבחירות יתקיימו בעוד חודש, עד אז סלאם ימשיך לכהן בתפקידו
נצרת. תמונה מאתר: פנתרמדיה
נצרת. (תמונה מאתר: פנתרמדיה)

הרכב שופטי בית המשפט העליון, אשר גרוניס, יצחק עמית, ודפנה ברק -ארז, קבעו היום כי בעיר נצרת התקיימו בחירות חוזרות לראשות העירייה.  את הערעור  הגיש עלי סלאם לאחר שבית המשפט המחוזי פסק לפני חודש כי אכן התקיימו שוב בעיר בחירות על רקע טענות חמורות לאי-סדרים בבחירות, והפרש דק במספר הקולות שקיבלו שני המועמדים המרכזיים בבחירות: סלאם וראמז ג'ראייסי. 

לאחר סיפרת הקולות, ניצח סאלם בבחירות לראשות העירייה בפער של 22 קולות. בסמוך לאחר שנודעו תוצאות הבחירות ועוד קודם שפורסמו ברשומות פנה ג'ראייסי  לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בבקשה למתן צו מניעה שיאסור על מנהל הבחירות לפרסם את תוצאותיהן. תחילה, הורה בית המשפט המחוזי על מתן צו מניעה במעמד צד אחד. על ההחלטה הוגשה בקשת רשות ערעור לבית משפט שנעתר לבקשה, קיבל את הערעור והורה על ביטולה של ההחלטה, בקובעו כי את טענותיו של ג'ראייסי יש להעלות במסגרת ערעור בחירות, שיוגש לאחר פרסום ההודעה על תוצאות הבחירות.

בהמשך לכך, עם פרסום תוצאות הבחירות פתחו שני המועמדים בהליכים משפטיים: סאלם הגיש ערעור בחירות שכנגד ובו טען כי בקלפיות 51, 52 ו-56 נפלו שגיאות חישוביות אשר הובילו לחישוב בחסר של 13 קולות לזכותו; כי בקלפיות 1, 8 ו-58 נמנו לזכות ג'ראייסי 9 קולות ביתר; וכי קיים חשש ממשי לשוחד בחירות שניתן מטעמו של ג'ראייסי. כמו כן, הגיש סאלם ערעור בחירות נוסף (עמ"נ 2550-12-13) שבו הוא טען כנגד פסילה של 14 פתקי הצבעה לזכותו בקלפי 45, אשר נפסלו לטענתו שלא כחוק.

השופטים קבעו:  "התוצאה העולה מכל האמור לעיל היא כי יש לערוך בחירות חוזרות לראשות העיר נצרת. מדובר בתוצאה קשה, עבור המתמודדים עצמם ועבור תושבי העיר. אולם, גם אי-ביטול והנצחת תוצאות התלויות על בלימה של קולות לוטים בחשד למשך חמש שנים היו עלולים להוביל לתוצאה קשה. בענייננו, העקרונות שהנחו אותנו לכל אורך הדרך בדבר טוהר הבחירות והגשמת רצון הבוחר מחייבים עריכת בחירות חוזרות לתפקיד ראש עיריית נצרת, וכך אנו מורים.

" בתקופת הביניים, עד לקיום הבחירות החוזרות לראשות העירייה והכרזה על תוצאותיהן, ימשיך לכהן סאלם כראש העירייה. תוצאה זו תמנע טלטלות נוספות ומיותרות בעיר נצרת. אשר על כן, הערעור מתקבל. הבחירות החוזרות לראשות עיריית נצרת יתקיימו כאמור בסעיף 73 לחוק הבחירות, תוך שלושים יום במועד שעליו יורה שר הפנים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות