fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית מהמובילות בישראל בשיעור בוגרי 5 היחידות במתמטיקה

על פי נתוני "מפת המצוינות של ישראל", מגמת העלייה בנצרת עלית נמשכת כבר ארבע שנים ברציפות והיא מוכיחה שההשקעה מביאה להישגים * ראש העיר: "החינוך עומד בראש סדר העדיפויות שלנו ולהשקעה יש תוצאות".
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

"מפת המצוינות של ישראל" מציגה את שיעור התלמידים אשר נבחנו בחמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2010-2016. הנתונים במפה כוללים 68 רשויות מקומיות והם מתבססים על נתוני משרד החינוך.

מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

לאחר ירידה אל מתחת לממוצע הארצי ב-2012 החלה בנצרת עלית מגמת שיפור קבועה ומרשימה. בסיכום כללי ניתן לראות כי בין השנים 2012 ל-2016 נרשמה בעיר עלייה כללית של קרוב ל-75% שהביאה את נצרת עלית לשיא עירוני.

48 מבוגרי מערכת החינוך בנצרת עילית (כ-15% מסך כל הבוגרים) ניגשו בשנת 2016 לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה. כאשר הממוצע הארצי עומד על 11.4%. בסיכום כללי ניתן לראות כי בין שנת 2012, בה ניגשו 8.6% מהתלמידים לבגרות ברמת 5 יחידות במתמטיקה, לשנת 2016  ,בה ניגשו 15% תלמידים לבגרות ברמת 5 יחידות,  נרשמה בעיר עלייה כללית של קרוב ל75%.

במשך 25 השנים האחרונות מדד ההצלחה של ערים בישראל בתחום החינוך התמקד באחוז הזכאות לבגרות, אבל היום תעודת בגרות כבר לא מספיקה. היום יש יתרון גדול למי שמחזיק ומחזיקה בתעודת בגרות איכותית, אשר הבסיס שלה הוא חמש יחידות במתמטיקה המקנות יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק.  לא מעט אנחנו מדברים על התקצוב הדיפרנציאלי והלא שיווני כלפי הרשויות המקומיות, אך מהנתונים המתפרסמים כעת, ניתן לראות כי ראשי עF8ים שמשקיעים במצוינות חינוכית (ללא קשר למצב הסוציו-אקונומי של הרשות), מצליחים להביא להישגים מרשימים.

מדינת ישראל מגדירה את החשיבות של הכשרת תלמידי ישראל ברמת חמש יחידות מתמטיקה כצורך לאומי ממדרגה ראשונה שנועד לאפשר לנו להדביק את הפער בהישגי החינוך מול מדינות העולם ולהתייצב בעמדת זינוק טובה יותר לקראת הרבע השני של המאה ה-21 . מדובר במשימה בעלת חשיבות חברתית של מתן הזדמנות וצמצום פערים.  בכל המגזרים והאזורים, יש תלמידות ותלמידים רבים הנכונים לאתגר, וסבורים שזו זכותם וחובת-כולנו לתמוך בלמידתם.

ראש העיר רונן פלוט גאה. "מדובר בהישג מרשים למערכת החינוך שלנו ומתווסף לרשימת ההישגים המפוארת ובתוכה קבלת פרס החינוך הארצי ומקום ראשון בתחרות חלל ארצית והכללתם של שלושת בתי הספר התיכוניים לרשימת בתי הספר הערכיים המצוינים של ישראל. החינוך עומד בראש סדר העדיפויות שלנו ולהשקעה יש תוצאות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות