fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניקולאי פושקוב ‬ממגדל העמק ניצח באליפות אירופה בקונג-פו

הלוחם שמחזיק בתואר אלוף עולם לשנת 2016, זכה במדליית זהב באליפות אירופה שנערכה בגיאורגיה
ניקולאי פושקוב עם מדליית הכסף מאליפות אירופה 2017
ניקולאי פושקוב עם מדליית הכסף מאליפות אירופה 2017

ענף הקונג-פו העתיק תופס בשנים האחרונות תאוצה בעולם בכלל ובישראל בפרט. לפי שעה מדובר בענף שאינו אולימפי אך בשנים האחרונות גוברים הקולות להפוך את הענף לאולימפי לקראת האולימפיאדה שתתקיים בשנת 2020 בטוקיו, יפן. בישראל נמצא הענף תחת התאחדות "אילת" (ענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) שהינה אחת משלושת גופי הרוחב של הספורט בישראל הכוללים גם את הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי.

ניקולאי פושקוב עם מדליית הכסף מאליפות אירופה 2017
ניקולאי פושקוב עם מדליית הכסף מאליפות אירופה 2017

ענף הקונג-פו כולל תחתיו מגוון סגנונות ואמנויות לחימה וביניהם מסלולים של טכניקה ומגע (עם כלי נשק ובלי כלי נשק). אחד הספורטאים הבולטים בענף בשנים האחרונות הוא אחד משלנו, ניקולאי פושקוב, תושב מגדל העמק, שמחזיק באמתחתו הישגים לאומיים ובינלאומיים.

פושקוב (33) הינו אלוף ישראל שש שנים ברציפות (2011-2016) ונחשב לאלוף הבלתי מעורער של הענף המתחלק לשני קטגוריות – טכניקה (בלי נשק) ומגע (עם נשק). פושקוב לאחד הלוחמים הטובים בעולם בתחום ה-wing-chun (טכניקה) ומחזיק בהישגים רבים גם בזירה הבינלאומית ובראשם מקום שלישי באליפות אירופה טכניקה (בולגריה, 2015) ומקום ראשון באליפות עולם במגע (רוסיה, 2016).

בשבוע שעבר נערכה אליפות אירופה לשנת 2017 בטביליסי, גיאורגיה שאירחה לא פחות מ-400 משתתפים מ-15 מדינות שונות באירופה וביניהן שוויצריה, רומניה, לטביה, רוסיה, גיאורגיה, יוון וישראל אותה ייצג פושקוב, שהצליח לשחזר את ההישג הנפלא באליפות העולם, לסיים במקום הראשון ולזכות במדליית זהב בקטגוריית הטכניקה החזקה שלו ובמקום השלישי באירופה בקטגוריה של מגע ובכך לבסס את מעמדו כאחד הלוחמים הטובים בעולם בענף בשנים האחרונות.

ניקולאי פושקוב סיפר השבוע: "התרגשתי לעמוד על הפודיום ולשמוע את ההמנון של המדינה על רקע דגל ישראל. אני שמח תמיד לייצג את המדינה בכלל ואת מגדל העמק בפרט". סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה, סרגיי אוקלנדר אמר: "זאת גאווה גדולה שעולים כמו ניקולאי פושקוב קובעים את ביתם במגדל העמק ומביאים כבוד לעיר ולמדינה בהישגים של אליפות עולם ואליפות אירופה. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך ונמשיך לסייע לו ולספורטאים מצטיינים גם בעתיד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות