fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחק החיים

רותם מלר, בוגרת בית צבי ושחקנית בתיאטרון יידישפיל, הגיעה לשתי הופעות בעיר מגוריה נצרת עילית, כשהיא מככבת בהצגה "איש חסיד היה" לצד ענת עצמון וסגרה מעגל * "מרגש לחזור למקום שבו הכל התחיל"
רותם מלר (צילום עצמי)
רותם מלר (צילום עצמי)

"כשהעלנו את ההצגה בברקוביץ',  נזכרתי ברותם הילדה הקטנה שהייתה מגיעה באוטובוס לצפות בהצגות ואפילו לא חלמה שתהיה שחקנית", משחזרת  רותם מלר, בוגרת בית צבי ושחקנית בתיאטרון יידישפיל, שהגיעה לשתי הופעות בעיר מגוריה נצרת עילית, כשהיא מככבת בהצגה "איש חסיד היה" לצד ענת עצמון.

רותם מופיעה עם הקאסט בכל רחבי הארץ, אבל הביקור בנצרת עילית ריגש אותה  עד דמעות "מרגש לחזור למקום שבו הכל התחיל, הילדות שלי, הנסיעות לברקוביץ והחלומות שנרקמו בדרך, כשישבנו באוטובוס והיינו ילדים", אומרת הצעירה בת ה- 26, בוגרת מערכת החינוך בנצרת עילית.

רותם מלר (צילום עצמי)
רותם מלר (צילום עצמי)

-כבר אז ידעת שאת הולכת להיות שחקנית? 

"אני בוגרת תיכון אלון במגמת תיאטרון, אבל לא הייתי סגורה עד הסוף על משחק כי גם שרתי ורקדתי באירוס הנצרתי".

-אבל הוצאת 100 בבגרות בתיאטרון

"אני זוכרת את ההצגה עליה נבחנו כאילו זה היה היום. זה היה המחזה ביקור הגברת הזקנה ולא היו בנים במגמה אז שיחקתי תפקיד של גבר".

והריקוד?

"רקדתי שנים אצל דינה ג'יבוטרו  וגם אצל זאב קרן באירוס הנצרתי, הייתי כוריאוגרפית ובשלב מסוים הייתי בטוחה שאני הולכת להיות רקדנית, אבל פציעה בצבא גרמה לי לחשב מסלול מחדש".

-איך נפצעת?

"הייתי סמבצי"ת חי"ר ברמאללה וסיימתי שירות בתפקיד מכי"ת בקורס סמביציות. הפציעה הייתה שטותית. הייתי מורעלת על אימונים ופשוט סובבתי את הקרסול וגרמתי נזק שהזיז עוד כמה דברים".

– ההורים שלך אבי וסבינה מרוצים מהבחירה במשחק כמקצוע?

"אני חושבת שזה היה להם ברור שאני אלך לתחום כי זה משהו שהם ראו  בי מילדות. חלק מהיומיום שלי גם בתור נערה בתקופות הכי לחוצות של בגרויות זה היה לרקוד ולהופיע, עד היום ההורים מראים לי קלטות כשהייתי ילדה בת 6 בערך ומופיעה בסלון".

-איך הגעת לתיאטרון אידיש?

"קודם אני חייבת לספר לך על ההצגה  איש חסיד היה. זאת הצגה שעלתה לפני 50 שנה מאת דן אלמגור באידיש והיא משלבת ערב מוזיקאלי עם סיפורים קצרים וחסידיים שיש בהם  המון מוסר השכל ושאלות אקטואליות על ההתנהגות שלנו והתנהלות שלנו".

מדברת אידיש ?

"למדתי את השפה בתיאטרון. בבית שמעתי קצת את השיח בין אימא לסבתא, כך שהשפה לא זרה לי".

איך זה לשחק עם כוכבת כמו ענת עצמון?

"מדהים, חוויה מדהימה. רוב הקהל דובר אידיש וענת עצמון היא שחקנית בקאסט, לא מחזיקה מעצמה כוכבת"

-וכשאת מספר על מקום מגורייך נצרת עילית, מה התגובות? 

"אומרים 'וואוו' כי תמיד זה נשמע מאוד רחוק מתל אביב. התגובות טובות בסך הכל במיוחד היום כי כולם יודעים שמשדהו אני תמיד זה מקום בלב שאני אומרת איזה כיף שגדלתי שם וקיבלתי את החינוך שם ולא דווקא במקום סביב המקצוע הזה כי זה גרם לגדול עם ערכים שאני לא בטוחה שהייתי מקבלת במקום אחר ולהעריך יותר את המקום שאני נמצאת בו. אני עוקבת, קודם כל ההורים שלי אני שם אבל בוודאי עוקבת אחרי בפייסבוק, נותן אופטימיות זה מדהים בעיניי אני מאוד מקווה שהמקום ימשיך ויתעורר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות