fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל בית הכנת המרכזי בנצרת עילית פורש מתפקידו

שאול לביא שימש ב- 17 השנים האחרונות בתפקיד, אותו קיבל בזמנו ממנחם אריאב. "בשמונה השנים האחרונות לא קיבלנו תמיכה רבה מהעירייה עבור בית הכנסת", הוא טוען
שאול לביא (צילום עצמי)
שאול לביא (צילום עצמי)

מנכ"ל בית הכנסת המרכזי בנצרת עילית, שאול לביא, הודיע לראש העיר רונן פלוט על החלטתו לפרוש מהתפקיד, אותו הוא מבצע בהתנדבות מלאה כבר 17 שנים, לאחר שמנחם אריאב מינה אותו בזמנו.

כזכור, לפני כשנתיים נבחרת בית הכנסת המרכזי בנצרת עילית לאחד מ- 10 בתי הכנסת היפים בישראל. במהלך השנים האחרונות התמודד לביא עם לא מעט קשיים, ובעיקר עם חוזר תמיכה מהעירייה, שנוהגת לקיים בבית הכנסת טקסים רבים במהלך השנה, אבל לא ממש עוזרת בתפעולו השוטף.

שאול לביא (צילום עצמי)
שאול לביא (צילום עצמי)

בית הכנסת המרכזי שינה את פניו ללא היכר במרוצת השנים, ממש כמו שהעיר שינתה. בימים עברו כל המי ומי, כל בוני ומקימי נצרת עילית, נהגו להתפלל בו בקביעות, כולל ראש העיר הראשון מרדכי אלון ומחליפו מנחם אריאב.

בשנים האחרונות, עם עזיבת תושבים רבים, ועם הזדקנותם ופטירתם של ותיקים, נותר בית הכנסת בפני שוקת שבורה. מפוני גוש קטיף הפיחו בו חיים בשנים האחרונות, זו הסיבה שזהו אחד מבתי הכנסת היחידים בעיר, בהם יש מניין בקביעות בבקרים.

שאול לביא במכתב ששיגר לפלוט: "את התפקיד ביצעתי על בסיס התנדבותי ללא תשלום ולמרות שבמהלך שמונה השנים האחרונות לא קיבלנו תמיכה רבה מהעירייה עבור בית הכנסת, הצלחתי לשפר באופן משמעותי את מצבו של בית הכנסת.  לדעתי צריך בחור צעיר ונמרץ שיוכל להמשיך את תפקידי וידאג לטובת בית הכנסת, בתקווה שהעירייה גם כן תתמוך ותעזור לבית הכנסת".

לביא מציין כי ימשיך להיות חבר בבית הכנסת ולהתפלל בו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות