fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל בית הספר והתלמידים הקימו קבוצת רכיבה על אופניים

"התלמידים גילו עניין ברכיבה על אופניים והסתקרנו לדעת מה מושך אותי לתחביב. ראיתי שהם מאוד מתעניינים והצעתי להם להצטרף אלי, כך נולדה קבוצת הרכיבה של אורט אלון", מגלה דוד אטמור
קבוצת הרכיבה בפעולה (צילום עצמי)
קבוצת הרכיבה בפעולה (צילום עצמי)

מנהל תיכון אורט אלון בנצרת עילית, דוד אטמור, מצא דרך מקורית להעשיר את עולמם של תלמידיו בתחביב שאיננו גלישה באינטרנט או שליחת מסרונים בוואטסאפ. הוא הקים ביחד עם תלמידיו קבוצת רכיבה על אופניים.

אטמור רוכב בזמנו החופשי על אופניים. בסופי שבוע ובחופשות החגים הוא משתתף בקבוצות רכיבה מקצועיות ומדווש בכל חלקי הארץ. "הרכיבה על אופניים היא ספורט שדורש המון ריכוז, משמעת עצמית קואורדינציה וכשמדובר בקבוצה גם עבודת צוות והקשבה", הוא מסביר.

קבוצת הרכיבה בפעולה (צילום עצמי)
קבוצת הרכיבה בפעולה (צילום עצמי)

אטמור שמתגורר בראש פינה, מרבה לרכב באזורים הירוקים המקיפים את מקום מגוריו ולשתף את התלמידים בחוויות הדיווש ביערות ובשטחים הפתוחים. "התלמידים גילו עניין ברכיבה על אופניים והסתקרנו לדעת מה מושך אותי לתחביב. ראיתי שהם מאוד מתעניינים והצעתי להם להצטרף אלי, כך נולדה קבוצת הרכיבה של אורט אלון", הוא משחזר איך הכל התחיל.

– אז במקום ללמוד אתם רוכבים על אופניים?

"זה לא במקום אלא בנוסף. אחת לחודש בדרך כלל אנחנו יוצאים ליום רכיבה, כל פעם באתר אחר. במהלך הרכיבה משלבים לימודים בעיקר במקצועות היסטוריה, גיאוגרפיה ותנ"ך".

– איך מגיבים התלמידים?

"הם מאוד שמחים לקראת כל יום רכיבה וכמובן נהנים,  אבל ההנאה היא רק בונוס. התפיסה שעומדת מאחורי הרכיבה על אופניים היא שמירת האיזון בין הגוף לנפש וזה בעצם הרעיון של כל פעילות גופנית".

– מדוע זה חשוב?

"לפעילות גופנית וספורט בחיק הטבע יש חשיבות עצומה בעידן שבו מרבית זמננו הפנוי מתכלה בגלישה באינטרנט ועיסוק אינסופי בנייד".

– גילית רוכבים מקצוענים בקרב התלמידים, מועמד לג'ירו?

אנחנו לא רוכבים לצורך תחרות אלא בשביל הכיף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות