fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממגדל העמק לקרנגי הול ובחזרה

המוזיקאי נמרוד דוד פפר ממגדל העמק' שכובש את אולמות הקונצרטים המפורסמים בעולם וביניהם הקרנגי הול בניו יורק, חזר לעיר ילדותו וניצח על התזמורת הייצוגית העירונית
נמרוד דוד פפר (צילום עצמי)
נמרוד דוד פפר (צילום עצמי)

מגדל העמק כבר הפכה לשם דבר כפס ייצור לשחקנים ומוזיקאים שפרצו לתודעה של כולנו. בתוך הרשימה המכובדת של האמנים נמצא גם מוזיקאי צעיר, נמרוד דוד פפר, שאולי עבור חלקנו לא מוכר אבל עבור חובבי המוזיקה הקלאסית בארץ ובעולם נחשב לכישרון גדול ומככב בשנים האחרונות כפסנתרן ומנצח באולמות הקונצרטים המפורסמים ביותר בעולם וביניהם אולם "הקרנגי הול" הניו יורק, שאירח את גדולי המוזיקאים בעולם.

פפר, (32), גדל והתחנך במגדל העמק. בגיל צעיר ביקש מאביו שירכוש עבורו פסנתר ובמקביל החל לנגן במרכז המוזיקה והמחול במגדל העמק. שהתגייס לצבא הוכר כמוזיקאי מצטיין מה שאפשר לו לשלב לימודים אותם סיים בשנת 2002 כבוגר ביה"ס למדעים ואמנויות בירושלים. בהמשך למד גם באקדמיה למוזיקה בתל אביב וכיום מחזיק באמתחתו חמישה תארים שניים בחוגים לפסנתר וניצוח.

נמרוד דוד פפר (צילום עצמי)
נמרוד דוד פפר (צילום עצמי)

במקביל, ניגן עם התזמורות הטובות בישראל והשתתף בתחרויות מוזיקה שונות ברחבי הארץ וזכה באינספור מלגות ופרסים. מכאן הדרך להופעות בחו"ל הייתה קצרה. הוא הופיע באולם הקונגרסים באוסטריה, בפארק המלכותי בוורשה, בקרמלין ברוסיה, אולם הקונצרטים של שנחאי, בארמון המלך עבדאללה בירדן, בביתו של המוזיקאי הנודע שופן בפולין וכן באולם הקונצרטים המפורסם בעולם ה"קרנגי הול" (Carnegie Hall's) בניו יורק.

בימים אלה נמצא בסיבוב הופעות מסביב לעולם ובין הופעה בסנט פטרסבורג ברוסיה לאורקסטרה הלאומית בגאוטמלה, הוא הגיע לביקור בעיר ילדותו מגדל העמק, כדי לבקר את הוריו והוזמן למפגש עם נגני תזמורת הייצוגית העירונית של מרכז המוזיקה והמחול במגדל העמק תחת הדרכתו של ליאוניד קובלנקו ובהנהלתה של פרידה נוסם.

במהלך המפגש המרגש זכו הילדים לסדנת אומן קצרה עם פפר, ששיתף אותם על נקודות בקריירה שלו, לימד אותם דבר או שניים מנקודת מבטו ואף ביצע עימם מספר יצירות במהלכן תרם מנסיונו לטובת הצעירים שמתחלים את דרכם בדיוק היכן שהוא התחיל.

את המפגש סיכם פפר ואמר: "נהניתי מאד לעבוד עם המוסיקאים הצעירים. התרשמתי מהרצון שלהם לעבוד ולהשתפר, מהרצינות וההתלהבות שלהם. זה נהדר שיש להם את האפשרות ליצור מוסיקה יחד תחת הדרכתו המצוינת של לאוניד, להקשיב זה לזה, ולהקדיש מאמץ משותף להבעה קולקטיבית, מתוך שיתוף וקולגיאליות וזה שיעור חשוב בשבילם לא רק למוסיקה, אלא לכל אספקט של עשייה משותפת בחיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות