fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממגדל העמק למקסיקו באהבה

סרן מיכאל מנוס הוא הנציג של העיר מגדל העמק במשלחת החילוץ ששלח פיקוד העורף לסיוע נפגעי רעש האדמה במקסיקו.
המשלחת הישראלית למקסיקו
המשלחת הישראלית למקסיקו (צילום דובר צה"ל)

משלחת פיקוד העורף שיצאה לסייע לנפגעי רעש האדמה במקסיקו זוכים לחיבוק עצום מהתושבים המקומיים והשבוע נודע כי בין 70 המחלצים יש גם נציג ממגדל העמק.

המשלחת הישראלית למקסיקו
המשלחת הישראלית למקסיקו (צילום דובר צה"ל)

סרן מיכאל מנוס, קצין אג"מ של גדוד תבור, משרת שמונה שנים בצבע קבע ובארבע השנים האחרונות בפיקוד העורף. לפני קצת יותר משבוע התעדכן באמצעות כלי התקשורת על רעש האדמה החזק במקסיקו ועוד לפני שהבין את גודל האסון כבר קיבל את הטלפון שבישר לו כי הוא מצטרף למשלחת סיוע שכללה רופאים, חובשים, מחלצים ואפילו חיילת בודדת ממקסיקו שהייתה בביקור מולדת והצטרפה לסייע למשלחת.

ביום חמישי בשעות הצהריים כבר נחת סרן מנוס במקסיקו והחל יחד עם חבריו לסייע בחילוץ ניצולים וסיוע לאוכלוסייה שנפגעה. "העם המקסיקני קיבל אותנו בספר פנים מאוד יפות. הם מאוד נרגשים שבאנו לעזור להם והם לא מפסיקים להודות לנו", סיפר מנוס והוסיף: "האווירה פה היא ממש אווירה של אחדות כל המשלחת רתומה לגמרי למבצע הזה, כולם פה עוזרים אחד לשני, ואפילו יש יהודים מקומיים שהצטרפו לסייע לנו".

בשנה שעברה השתתף עם הפלוגה שלו בסיוע וחילוץ הלכודים קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב והיציאה, אך היציאה עם המשלחת לחו"ל היא חדשה עבורו "זאת הפעם הראשונה שאני יוצא עם משלחת מטעם הצבא למשלחת חילוץ. אני מרגיש גאווה לייצג את העם והמדינה" סיפר מנוס וסיכם: "יצאתי למשלחת אחרי שסגרתי שבועיים בבסיס ונאלצתי להיפרד מאשתי הטרייה תוך 20 דקות בלבד בידיעה שלא אהיה איתה במהלך החג. הגעגועים היו חזקים אבל העובדה שהיא מבינה ומחזקת אותי עזרה לי להתרכז בעבודה לשמה נשלחתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות