fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מי שחולם ולא מגשים הוא חצי בן אדם"

ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט הכיר אישית ועבד במחיצתו של שמעון פרס קרוב ל 40 שנה. פלוט התייעץ עם פרס לפני שקיבל את ההחלטה להתמודד על ראשות העיר נצרת עילית. כשסיפר לו שהחלום מלווה אותו כבר שנים רבות, פרס אמר "בן אדם שחולם ולא מגשים את החלום הוא חצי בן אדם"
פרס ז"ל ורונן פלוט באחד המפגשים
פרס ז"ל ורונן פלוט באחד המפגשים

ההודעה על לכתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, ראש הממשלה לשעבר וחתן פרס נובל שמעון פרס, תפסה את ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, המום, מסרב להאמין שהאגדה איננה עוד. פלוט פרסם הודעת אבל אישית, בה כתב על פרס   איש החזון שעשה היסטוריה במו ידיו, מאחרוני דור הנפילים ששנות חייו שזורות בחיי המדינה וימשיכו להשפיע עליה בדורות הבאים וגם על שמעון פרס האיש הפרטי, שידע להקשיב, שניחן בחוש הומור מפותח, שהייתה לו גישה מיוחדת לחיים והיה צעיר בנימי נשמתו גם בגיל 90. "לבי עם משפחתו של שמעון פרס ומשפחתו הייתה לא רק ילדיו, נכדיו וניניו אלא עם ישראל כולו. פרס גיבור ישראל, שחזונו האופטימי הוביל אותו לאורך השנים בתפקידיו הבכירים בשירות המדינה, עשה הכל על מנת לשרת על הצד הטוב ביותר את הכלל.

 פרס ז"ל ופלוט באחד המפגשים
פרס ז"ל ופלוט באחד המפגשים

פלוט אמר כי נפלה בחלקו הזכות להכיר את שמעון פרס גם ברמה האישית. "ביליתי במחיצתו שעות איכות ולמדתי ממנו על תבונה ורגישות. פרס היה איש החלומות הכי מעשי שהכרתי, רגליו היו כל הזמן על הקרקע וידיו עסוקות בעשייה אינסופית, הוא ניצל כל זמן פנוי ולא הפסיק לחלום לרגע. לפני כשלושה חודשיים כשנבחרתי לראשות העיר פרס התקשר לברך אותי. הוא זכר את השיחה שהייתה לנו כמה חודשים קודם, כשסיפרתי לו על החלום שלי להיות ראש עיר ואמר שהוא מאוד גאה בי שפעלתי להגשמת החלום. 'בן אדם שחולם ולא מגשים את חלומו הוא חצי בן אדם'", אמר.

סיפרתי לו על הרצון שלי לקיים אירוע הוקרה לראש העיר לשעבר מנחם אריאב יבל"א, פרס מאוד שמח לשמוע ואמר שיגיע. הוא לא הצליח להגיע לאירוע, אבל שלח מכתב ברכה ארוך ומרגש ואותו הקריאה מנכלי"ת העירייה חוה בכר בטקס ההוקרה שקיימנו לאריאב. פלוט אומר כי מורשת ההנצחה של פרס תהיה עמוסה בתובנות שיספיקו להחכים עוד הרבה דורות קדימה. "הן ילוו את המחר וילמדו את הילדים שעוד לא נולדו לעם ישראל".

פלוט אומר כי הוא לוקח משמעון פרס תובנות רבות, אבל הראשונה שבהן היא האופטימיות."פרס אמר שפסימיסטים ואופטימיסטיים מתים אותו הדבר, הם רק חיים אחרת".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות