fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תפילת (אמצע) הדרך

הרב גרוסמן ביקש, בחברת דרך ארץ הסכימו ובית כנסת הוקם בכביש 6
בית כנסת נייד בכביש 6
בית כנסת נייד בכביש 6 (צילום:
הרב גרוסמן
הרב גרוסמן (צילום: סיון פרג')

כמה פעמים נתקלתם בתופעה הזו, כשאתם נוסעים בכבישים בינעירוניים, לפתע נעמד לו יהודי ליד צומת, מחנה את הרכב ויוצא לתפילת מנחה. זה מרהיב אבל זה מסוכן. בכביש 6 ('חוצה ישראל') זה פחות שייך. אין בעצם היכן לעצור באמצע הכביש הסואן. הרב שמואל רוזנברג שליח חב"ד, הקים בשנה האחרונה את בית חב"ד בצפון בשני תחנות, בצומת גולני ובצומת מחניים, המעניק אפשרות לכל נוסע לעצור ולהתפלל בנחת ובהיתר. אבל עדיין  הציבור הדתי הרגיש כי בכביש 6 יש צורך  "בעצירה יהודית".

חתן פרס ישראל ונשיא מוסדות מגדל אור, רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק בצפון, פנה אל מנכ"ל דרך ארץ, אודי סביון וביקש ממנו היתר להקים בית כנסת נייד בחניון המרווח של כביש 6, העומד לרשות הנוסעים, בין מחלף בקה למחלף עירון.

בית כנסת נייד בכביש 6
בית כנסת נייד בכביש 6 (צילום: פרטי)

הפרוצדורה לא הייתה קלה. סביון פעל בכל המישורים כדי להעניק את האפשרות ליהודים חרדים הרוצים להתפלל, בעודם בנסיעה. הפנייה הועברה ידיים וזכתה לברכת קצין הבטיחות של דרך ארץ, נתי עזיזה. בשבוע שעבר, הונח מבנה הנייד המפואר בכביש חוצה ישראל, לשמחת המניין הראשון שנערך בשעות הצהריים, עם תפוסה מלאה של אנשים שנעצרו לראות את המבנה המודולרי העומד על גלגלים, אשר ישמש כבית הכנסת של הנוסעים.

שליח חב"ד הרב שמואל רוזנברג שלקח על עצמו את ניהול המקום אירח את ראשוני הבאים והבטיח כי תוך תקופה קצרה, בכוונתו לתפעל את המקום 24 שעות, כשיהיה כאן מלאי של ספרי קודש עבור הנוסעים החפצים בכך.

מנכ"ל דרך ארץ, אודי סביון אמר, כי הוא שמח על התרומה הצנועה שלו למען נוסעי חוצה ישראל. "הבטחתי לרב גרוסמן כי נקים גם בית כנסת כזה בכיוון ההפוך, דרומה, ואנחנו נשתדל לבצע זאת בהקדם".

הרב גרוסמן ברך על התוצאה המבורכת: "כמה תפילות זקוקים הנוסעים בדרכים, להגיע לשלום למחוז חפצם. אין ספק, כי בית הכנסת הזה יגן ויסוכך על הכביש ונוסעיו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות