fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמנעה התמוטטות קברים במגדל העמק

פעולה מהירה של רשות ניקוז ונחלים קישון מנעה התמוטטות קברים בבית העלמין במגדל העמק, השוכן בסמוך לנחל צבי. מי הנחל החלו לחלחל מתחת לבית העלמין. הסערה הנוכחית הייתה יכולה להביא לקריסתם של עשרות קברים. מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון: "יחד עם עיריית מגדל העמק מצאנו פתרון יסודי לבעיה"
הגדה המתפוררת כתוצאה מהתחתרות נחל צבי (צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון)

בית העלמין של מגדל העמק היה נתון בתחילת החורף בסכנת קריסה. הסיבה לכך היתה חלחול איטי ומתמשך של מי נחל צבי הסמוך אל מתחת לשטח הקברים במקום. פעולה נמרצת של אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון, לייצוב גדות הנחל ולשמירה על ערוץ הזרימה, מנעה בסופו של דבר את הפגיעה החמורה בעשרות רבות של קברים. במצבו הקודם של תוואי הזרימה – אין ספק כי בית העלמין היה נפגע באורח חמור מגשמי הסערה הנוכחית.

הגדה המתפוררת כתוצאה מהתחתרות נחל צבי (צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון)

נחל צבי זורם במורד – מכיוון הרי נצרת אל עבר עמק יזרעאל. בדרכו חולף הנחל על פני בית העלמין של מגדל העמק המצוי בשטח גיאוגרפי נמוך יחסית. בשל הפיתוח המואץ של מגדל העמק וסביבתה, הלכו והצטמצמו השטחים שבהם התאפשר למי הגשמים לחלחל באופן טבעי אל בטן האדמה. בשל כך, גברה מאד הזרימה בתוואי ערוץ נחל צבי ובהגיעו אל שטח בית העלמין הצטברו בו כמויות גדולות מאד של מים. בשל הלחץ הגדול על הנחל, החלה התחתרות אשר גרמה לגדותיו להתפורר ומים רבים חילחלו אל עבר בית העלמין. כאשר הוזעקו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון לטפל בבעיה, החשש היה כי ההתחתרות תגרום לקריסת קברים המונית בבית העלמין של מגדל העמק.

מנכל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי (צילום: אלון לויטה)

אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון יצרו תוכנית לחיזוק משמעותי של גדות נחל צבי באזור המדובר באמצעות אבנים מסותתות שנבנו כמסלעה על גדות הנחל. העבודה החלה לפני כשלושה חודשים והושלמה בשבועיים האחרונים.

כחלק מהפרויקט, נפתרה גם בעיית הגישה אל בית העלמין לקבורה אזרחית. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון בנו במקום גשר אשר חוצה את נחל צבי.
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אמר השבוע: "נחל צבי הוא עורק ניקוז משמעותי בעמק יזרעאל. נדרשנו לפעולה זריזה ולפתרון יסודי של בעיית ההתחתרות במקום. עשינו זאת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא של אנשי העירייה ותוך גילוי רגישות בשל מורכבות הנושא".

ראש העירייה אלי ברדה הוסיף: "אני מברך על שיתוף הפעולה המצויין עם רשות הניקוז שעושה עבודה טובה בכל המרחב. כאשר נדרשה כאן פעילות דחופה לפתרון הבעיה בנחל צבי, הם נרתמו בזריזות ונתנו מענה מקצועי ואיכות".

תוואי הזרימה לאחר הסדרת התמיכה לגדות הנחל (צילום: רשות ניקוז הנחלים)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות