fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש לי נחש מפחיד בבית״

זו הקריאה שהתקבלה במוקד העירוני של עיריית מגדל העמק. הלוכד כפיר לוי הוזעק ולכד נחש צפע
נחש צפע בצנצנת
נחש צפע בצנצנת (צילום באדיבות המרכז הרפואי נהריה)

״תגיעו מהר, יש לי נחש מפחיד בבית״, זו הייתה הקריאה שהתקבלה במוקד העירוני של עיריית מגדל העמק. לדירה ברחוב שלום עליכם בעיר הוזעק מנהל מחלקת תברואה בעירייה, כפיר לוי, שתוך דקות ספורות לכד נחש צפע מפחיד והצליח להרגיע את בני המשפחה המבוהלים.

כפיר לוי והנחש  (צילום: עצמי)
כפיר לוי והנחש (צילום: עצמי)

בניגוד לעיריות אחרות, בהן לוכדי הנחשים של העירייה פועלים בשטחים ציבוריים בלבד, במגדל העמק הנחה ראש העיר, אלי ברדה, להיכנס גם לבלים ולסייע לתושבים. ״זה קורה רק אצלנו בעקבות החלטה של ראש העיר, שרוצה לתת לתושבים את השירות הכי טוב״, מסביר כפיר לוי.

כפיר לוי מסביר: "בעונה זו של השנה כאשר מזג האוויר מתחיל להתחמם מתחילה העונה הפעילה של הזוחלים, אשר מקיצים רעבים מתרדמת החורף. בארץ כ- 40 מיני נחשים 9 מהם ארסים. באזורנו נחש הצפע הארץ ישראלי, הנפוץ ביותר ואחראי כמעט לכל מקרי ההכשה באדם ובחיות מחמד".

במקרה שנתקלתם בנחש, כפיר לוי ממליץ: "להימנע ממגע ולהתרחק תוך שמירה על קשר עין, הנחש לרוב לא ירדוף, ואף לא ינסה להכיש ממרחק העולה על חצי מטר עד מטר. אין להטריד ולהתקרב לנחש, אין לשלוח ידיים למקומות שאינם גלויים לעין, להימנע מלהפוך אבנים וחפצים גדולים המכוסים חלקית באדמה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות