fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התפוח לא נפל רחוק מהעץ

ירין בוסקילה, תלמידה ממגדל העמק, מתנדבת בצופי אש. אביה, אורן בוסקילה, הוא מפקד תחנת הכבוי במגדל העמק
ירין ואורן בוסקילה
נתינה אמיתית. ירין ואורן בוסקילה (צילום עצמי)

ירין בוסקילה (16), תלמידת כיתה י' מופת בבית הספר אורט רוגוזין במגדל העמק, הולכת בדרכו של אביה, רשף אורן בוסקילה, מפקד תחנת כיבוי האש במגדל העמק. בוסקילה, מתנדבת ביחידת צופי אש, הלוקחת חלק מתחנת הכיבוי יחד עם לוחמי האש. "גדלתי והתחנכתי לערכים של נתינה ותרומה", היא מספרת, "אבא מאז ומתמיד עסק בתחום הכיבוי וההצלה וזה היה סימן דרך עבורי. אני רואה בתפקיד שלו שליחות והקרבה, זה לא פשוט ואפילו מפחיד לפעמים, אבל ללא ספק תחום האש תמיד משך אותי ולכן הצטרפתי לצופי האש במטרה להתנסות בזה בעצמי". 

צופי האש הוא ארגון מתנדבים המאפשר התנדבות במסגרת זרוע הכיבוי ההצלה, הארגון הוקם אחרי אסון הכרמל ומגייס אליו צעירים החל מגיל 15. המתנדבים ממוקמים בתחנה והם חלק ממשפחת לוחמי האש. ההתנדבות מאפשרת להם לחוות את השגרה בה חיים לוחמי האש ולהרגיש את המתח והפחד איתם מתמודדים בדרך ובמהלך אירועים. המתנדבים יוצאים יחד עם הלוחמים לאירועים קרים וחמים וללא ספק מסייעים ותורמים לצוות הכבאים. איתם עובדים קובי גרסון, אחראי מתנדבים אזורי וליאור שמילוב אחראי מתנדבים בתחנת מגדל העמק.

ירין ואורן בוסקילה
נתינה אמיתית. ירין ואורן בוסקילה (צילום עצמי)

"לפעמים אני מסתכלת מהצד על אבא שלי, אחרי שחזר מאירוע בו הציל חיים של אנשים, ממש יכולה לראות עליו את הסיפוק, את האושר שהוא מקרין החוצה. רציתי גם להרגיש ככה", היא אומרת, "אני מאוד נהנית מההתנדבות שלי בצופי אש, אני מרגישה שאני נותנת מעצמי למען משהו גדול יותר, למען הקהילה וזה עושה טוב על הנשמה".

האב הגאה מוסיף: "אני ללא ספק אבא גאה. הבת שלי רואה בדרך שלי דרך ראויה וטובה וזה כבר מרגש. בנוסף, כל כך יפה לראות את הדברים מהמבט שלה, ירין רואה בהתנדבות שליחות חשובה ומאמינה שתפקידם של לוחמי האש הוא הצלת חיים וזו המעלה המיוחדת שבה. היא מוכנה לתת ולהקריב מעצמה למען הקהילה על חשבון הזמן הפרטי שלה שזה לא ברור מאילו וזה מחמם את הלב. לי חשוב שירין תבין את חשיבות התפקיד ואת הסיכונים הכרוכים בו וכמובן תצא למשימות כמו שאר המתנדבים בלי הנחות".

כתבה: ענבר כהן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות