fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: חברה קדישא תועבר לאחריות העירייה

ראש העיר אלי ברדה וסגניו לא אהבו את פיטורי הרב אשר בן דוד ובתגובה הורה למנכ"ל הרשות וליועצת המשפטית לפעול להעברת האחריות על חברה קדישא מהמועצה הדתית לעירייה
אלי ברדה והרב בן דוד
אלי ברדה והרב בן דוד

חברה קדישא במגדל העמק, האחראית על שירותי הקבורה בעיר, תעבור כמחלקה לאחריותה של העירייה. כך החליט ראש העיר אלי ברדה בתגובה לכך שרב בית העלמין, הרב אשר בן דוד, פוטר מתפקידו ומעבודתו במועצה הדתית.

בישיבת המטה של הנהלת העיר, שנערכה ביום ראשון ציינו שלושת סגני ראש העיר את מורת רוחם מההתנהלות בעניינו של הרב בן דוד וראש העיר הוסיף ושיבח את השירות הטוב והחשוב שהרב בן דוד מעניק למשפחות האבלות ברגעים הקשים.

כידוע, בשלוש השנים האחרונות המועצה הדתית החליטה בעקבות תכנית הבראה כי אינה מתקצבת את שכרו של בן דוד ומי שסייע בעניין היה ראש העיר אלי ברדה, שאישר תקציב תוספתי בשנים האחרונות למימון המשרה של הרב בן דוד שבין יתר תפקידיו ניהול טקסי הלוויה, ביקור בבתי אבלים וקיום אזכרות.

אלי ברדה והרב בן דוד
אלי ברדה והרב בן דוד

בישיבת מועצה שהתקיימה לפני כשנה, העלה ראש העיר ברדה את הנושא ודרש כי המשרה תתוקצב מתקציב המועצה הדתית שחציו (50%) מועבר ממילא על ידי העירייה, "אנו דורשים שהמשרה תתוקצב בתקציב המועצה הדתית שאם לא כן נעביר את חברה קדישא לעיריית מגדל העמק, אנו מאוכזבים ששלוש שנים הנושא לא הוסדר", מצוטט ברדה בפרוטוקול ישיבת מועצת העיר.

עוד עולה מפרוטוקול הישיבה כי בסיום הדיון הוחלט ברוב של 12 חברי מועצה מול חבר מועצה אחד שנמנע כי "מועצת העיר מחייבת תקצוב שכר של הרב אשר בן דוד בתקציב המועצה הדתית לשנת 2016 במידה ולא יוסדר התקן והשכר שלו, תועבר אחריות לשירותי קבורה לעירייה".

השבוע כאשר הגיע ראש העיר אלי ברדה להלוויה של אביו של חבר מועצת העיר יוסי פורטל נאמר לו, לשאלתו היכן הרב בן דוד, כי הוא פוטר ולכן הורה למנכ"ל הרשות שלום זוזוט וליועצת המשפטית לימור מגן לפעול להעברת האחריות על חברה קדישא מהמועצה הדתית לעירייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות