fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: בדיקות זיהום האוויר נמצאו תקינות

המשרד להגנת הסביבה הציב ניידת לניטור אוויר, לבקשת ראש העיר ברדה לבדיקת מזהמי אוויר מאזור התעשייה רמת גבריאל ולאורך כל התקופה לא נמצאה השפעה חריגה של מזהמים.
צוות המשרד להגנת הסביבה וצוות מחלקת תברואה של הרשות
צוות המשרד להגנת הסביבה וצוות מחלקת תברואה של הרשות

נושמים אוויר נקי: בעקבות תלונות של תושבים במגדל העמק, פנה ראש העיר אלי ברדה בבקשה לשר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין להציב ניידת לניטור אוויר שתבדוק את זיהום האוויר הנפלט מאזור התעשייה רמת גבריאל בכלל ומפעל נילית בפרט.

צוות המשרד להגנת הסביבה וצוות מחלקת תברואה של הרשות
צוות המשרד להגנת הסביבה וצוות מחלקת תברואה של הרשות

ואכן, בחודש מאי השנה, הוצבה ניידת שכזו ברחוב סביון, מיקום שנבחר על ידי צוות מחלקת התברואה של הרשות בשיתוף תושבים למשך שלושה שבועות כדי לבדוק את איכות האוויר ואת מקור תלונות הריח והמשקעים בשכונת נוף העמק.

לפני כשבועיים אירח ראש העיר ברדה את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר וצוות משרדו ואלה דיווחו לראש העיר כי הבדיקות שביצעה ניידת ניטור האוויר, נמצאו תקינות. על פי התוצאות, לאורך כל התקופה שנבחנה עולה כי לא נמצאה השפעה המובילה לחריגה עבור המזהמים האופייניים (גזי שריפה) לאזור התעשייה רמת גבריאל בכלל ומפעל נילית בפרט.

כמו כן עולה מהדו"ח כי בכל תקופת ההצבה לא התקבלו במשרד תלונות ריח מהשכונה והתקבלה רק חריגה אחת המצביעה ככל הנראה על ריכוזים ממקורות מרוחקים.

רם גרינוולד, מרכז איכות אוויר במחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה הודה לצוות מנ"א (מערכת ניטור אוויר) וכן לצוות מחלקת התברואה של הרשות בהנהלתו של כפיר לוי על והליווי המקצועי לאורך כל הבדיקה.

ראש העיר אלי ברדה קרא לתושבים להמשיך לדווח לרשות ולמשרד להגנת הסביבה על כל חריגת ריחות ומזהמים שיתקלו בה ואמר: "אני מרוצה מהתוצאות שהתקבלו מתוך דאגה לאיכות חייהם של התושבים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות