fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לבנות גשר בין החופשה לחזרה ללימודים"

מנהלת ביה"ס היסודי בניהול עצמי ע"ש "גיורא יוספטל" מגדל העמק, רינת שפטניצקי- זמיר, בטור מיוחד רגע לפני פתיחת שנת הלימודים
רינת זמיר
רינת זמיר שפטניצקי (צילום עצמי)

סוף אוגוסט… סופו של החופש הגדול… והלב נרגש לקראת שנה חדשה.

תהיות, חששות, ציפיות, תכנונים, לבטים, הם חלק בלתי נפרד ממחשבותיה של מנהלת גם בחופשה.

רינת זמיר
רינת זמיר שפטניצקי (צילום עצמי)

מתפלאת שאחרי כל כך הרבה שנים, אני עדיין מתרגשת כמו בשנה הראשונה. נזכרת בתחילת דרכי בה חינכתי כיתה א' בבית הספר "מילקין" באריאל, לפני 22  שנים.

במשך 16 שנים חינכתי תלמידים יקרים וזו השנה השביעית כמנהלת, בה אני מגלה יותר ויותר כמה החינוך הינו משמעותי בחיי ומהווה את מרכז החיים שלי מעצם חשיבותו.

התכונה הזו בבית הספר שנצבע והוכן לקראת קליטת הילדים, חדר המורים שחודש לקראת המורים, הכנת יום ההיערכות לצוות, בניית ועיצוב סביבות למידה חדשות, חשיבה על פדגוגיה אחרת שתגרום לחוויות הצלחה, למוטיבציה, שתאפשר השגת היעדים, עידוד יוזמות חדשות, ועוד כהנה וכהנה התארגנויות שכן התלמידים והמורים הם בראש מעינייך כל העת. את חשה זכות גדולה להיות שם עבור כולם לצד אחריות רבה.

הילדים הם ההשראה ומקור הכוח לעשייה, הם האתגר, הם לב ליבו של החינוך. החלום שלי הוא שכל ילד ירגיש שייך, מוגן, אהוב. למורים כוח לחולל את השינוי, להעביר את המסר החשוב שכל אחד יכול לבחור את מציאות חייו ולצייר לעצמו תמונת עתיד.

גם השנה נתחיל בטקס חגיגי ומרגש בו יעברו ילדי הגן וכיתה א' בליווי בוגרי בית הספר בשערים פרחוניים. התלמידים והמורים בחולצות לבנות, יום חג בו פוסעים תלמידי החטיבה הצעירה בגאווה עם כתרים לראשם וחיוך נבוך. ההורים החוששים, כשדמעה מעטרת את הלחי, עוד חיבוק, עוד מבט, עוד תמונה… פרידה קצרה, יום שישי, יום קצר.

לתקופה קצובה אמנם הילדים שלכם הם הילדים שלנו, כולנו כאן בשבילם לתת להם את תחושת הביטחון, היציבות, לגרום להם לחוויות הצלחה, להאמין בעצמם, בחוזקות שיש בהם, לגרום להם למוטיבציה, ללוות אותם, לכוון, לעודד למצוינות, להפנים ערכים, להכיל כל אחד על קשייו.

השנה הקרובה שנה מאתגרת ויש למה לצפות בהיותנו בית ספר ניסויי המוביל מודל חדשני בתחום מעבדת ההטרוגניות שנקרא "יחד נגיע ליעד" העוסק בפדגוגיה אימונית.

נחגוג למדינתנו 70 שנה, מדינה קטנה אשר בזמן כה קצר הגיעה להישגים רבים ומרשימים, אני גאה להיות חלק ממנה ומאנשי החינוך לילדים של היום שיהוו את הדור הבא.

להובלת תהליכים בבית הספר יש שותפים רבים וטובים, שיתוף פעולה ותקשורת בינאישית הן מילות המפתח להצלחה. עם החזרה לשגרה, אאחל לכל המורים, התלמידים וההורים באשר הם רוב הצלחה בשנה החדשה.

*הכותבת היא מנהלת ביה"ס היסודי בניהול עצמי ע"ש "גיורא יוספטל" מגדל העמק

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות