fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמו פרח שאסור היה לקטוף

בגיל 42 נכנעה גלית מנשקו למחלה קשה ממנה סבלה ב- 12 השנים האחרונות * במהלך השנים עברה מסכת ייסורים קשה * ראש העיר רונן פלוט, שאיבד את רעייתו בגלל המחלה הקשה ספד וסיפר כמה קשה להתרגל שאם הבית, הדבק מאחורי כל משפחה, הולכת לעולמה
גלית מנשקו ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
גלית מנשקו ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

מאות מתושבי נצרת עילית ליוו בשבוע שעבר את גלית מנשקו, בסך הכל בת 42, אימא לשלושה בנים ורעייתו של כדורגלן העבר והמתווך, צביקה מנשקו, למנוחת עולמים. גלית, שגדלה והתחנכה בנצרת עילית, נאבקה באומץ לב במשך 12 שנים במחלת הסרטן, ולאחר מאבק מתיש נכנעה לה.

גלית מנשקו ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
גלית מנשקו ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

גלית למדה ביסודי בחרמון, בחטיבת הביניים אלון ובעליונה בשרת. עבדה בהוראה ולימדה בבתי הספר בעיר.

בין הסופדים בהלוויה היה גם ראש העיר רונן פלוט, שבעצמו איבד את רעייתו בגלל המחלה הקשה וסיפר עד כמה קשה להתרגל שאם הבית, הדבק מאחורי כל משפחה, הולכת לעולמה.

למעשה גלית החלה לצלוע ברגל שמאל מיד לאחר לידת התאומים בחודש מאי 2000. בתחילה חשבו הרופאים כי מדובר מסימפטום של האפידורל, ואולם משלא חלפה הצליעה, החלה בסדרת בדיקות וצילומים לאיתור בעיית הצליעה. רק בחודש מרץ 2006, כ-10 חודשים לאחר הלידה, לאחר בדיקת M.R.I , התגלה כי לגלית יש גידול בעמוד השדרה. בתחילה סברו הרופאים כי מדובר בגידול שפיר, ולכן לא הייתה היסטריה.

במרץ 2006 נכנסה גלית לניתוח להסרת הגידול בבית החולים איכילוב, כאשר המנתח היה פרופ' קונסטנטיני, שנחשב לאחר מבכירי הנוירוכירורגים בעולם. במהלך הניתוח שארך כ-7 שעות, יצא הפרופסור כשפניו נפולות, והודיע למשפחה ההמומה שהצליח להוציא את רוב הגידול, אך חלק קטן ממנו נשאר, וכל ניסיון נוסף לגעת בו יסתיים במקרה הטוב בריתוקה של גלית לכיסא גלגלים, ובמקרה הגרוע במוות. "הוא הודיע לנו כי למרות הערכות מוקדמות לגידול שפיר, מדובר בגידול ממאיר (סרטן). לא אשכח את הרגע הזה לעולם. השעה 04:35 בקומת המרתף של ביה"ח איכילוב, כל המשפחה ממש על הרצפה עם צרחות ובכי", משחזר הבעל צביקה.

הביופסיה נשלחה למעבדות באיכילוב, שקבעו סוג מסוים של סרטן עם הסתייגות מסוימת, ופרופ' קונסטנטיני ממרום ניסיונו, החליט לשלוח את הביופסיה למעבדה בניו יורק. כעבור שבועיים, התקבלה   תשובה קשה: מדובר בסרטן אלים מסוג אסטרוציטומה אנפלסטית, סוג של סרטן ראש לילדים שאינו מוכר כלל בהסטוריה הרפואית בגב של מבוגר.

משותקת 188 אחוזי נכות

גלית נכנסה לסדרת טיפולי קרינה כאשר למעשה אינה מתפקדת, במקביל צביקה חיפש כל דרך כדי לנסות ולמצוא משהו שבסבירות גבוהה יכול להתאים לסרטן שלה. "לאחר חיפושים רבים, נתתי לגלית כדורים כימותרפיים עם תופעות לוואי מינוריות. וראו זה פלא: גלית החלה להתאושש וחזרה להיות עצמאית, כאשר היא נעזרת בקב הליכה, אבל מתנהלת ביום יום ללא צורך בעזרה של אף אחד", משחזר מנשקו.

בסופו של יום קיבלה גלית טיפול ביולוגי בשם אווסטין, שהתברר כדבר הגרוע ביותר עבורה, וכעבור יום וחצי למעשה הפכה גלית למשותקת בכל פלג גופה התחתון, ולמעשה הפכה גלית לנכה סיעודית בדרגת נכות 188% על כל המשתמע מכך.

לאחר מכן הועברה גלית לשיקום בבית החולים לווינשטיין, שם שהתה כשנה. "ממש מסכנה אבל לא הייתה ברירה", אומר צביקה. לאחר שחזרה הביתה שוב לא חשה גלית בטוב, והחלה להעביר את זמנה בין אשפוזים בבית החולים רמב"ם לבית המשפחה החדש באור עקיבא. לפני כ-3 שנים הודיעו לצביקה שכדאי שיביא את המשפחה להיפרד מגלית, וכי הרופאים הרימו ידיים.

אלא שצביקה לא התייאש והמשיך להילחם לצד רעייתו האהובה. "הכרתי את גלית שלי פייטרית, יצרתי קשר עם פרופ' קונסטנטיני באיכילוב, שדאג להעביר אותה אליו לניתוח, ולאחר כ-5 שעות יצא מחדר הניתוח ואמר לנו 'טוב חבר'ס, לגלית אין יותר גידול, הוצאתי לה את כולו. חתכתי את חוט השדרה ושלפתי אותו החוצה' איזו שמחה הייתה שם, כל מי שהיה בחדר ההמתנה חגג אתנו".

גלית אושפזה לעוד כחודש באיכילוב, ולאחר מכן הועברה ל-4 חודשים של שיקום בביה"ח רעות בתל אביב. גלית חזרה הביתה אמנם סיעודית, אך ללא המחלה.

הם חזרו לתפקד כמשפחה נורמלית, עד כמה שניתן ואפילו הפליגו באוניה באיי יוון. ואז, לפני כשנה, חזרה המחלה – הפעם קטלנית יותר: אחד בראש, ואחד בגב. הטיפולים לא עזרו ולא ניתן היה לנתח, מפני שהגידול חדר לריאות ופגע לגלית במערכת הנשימה. בשלושת חודשיה האחרונים, הסתובבה גלית עם מכשיר חמצן צמוד.

"זהו. עכשיו גלית כבר לא סובלת. גלית שלי נחה עכשיו בשלווה לתמיד", אומר צביקה מנשקו, אדם עליז בדרך כלל, שמותה של אישתו ישנה מעתה ועד עולם את חייו ואת חיי משפחתו.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות