אריה בן שמחון: "הרגשות גולשים מרוב גאווה. ההכרה וההוקרה של המדינה מבורכת, ולו בשל העובדה כי יש בה ממד מדבק, והיא יכולה להוות זרז לעוד ועוד אנשים, לתת מעצמם ולהוביל נתינה למען ציבור שלם". בצניעותו הוסיף בן-שמחון: "פרסים לא הניעו אותי בעבר וגם לא היום, זה הרבה מעבר לזה. הפרס הוא מנקודת ראותי תוצאה של התרומה שלי למערכת החינוך יחד עם חברים במשך עשרות שנים ועד היום. יש לי תחושת גאווה, גם אישית, גם משפחתית, גם למושב, וגם למועצה".

בן שמחון, בן 79, נשוי לרינה, אב לארבעה ילדים וסב לשמונה נכדים. בשנת 1956 עלה ארצה ממרוקו, במסגרת עלייה ייחודית וחשאית לאחר שהוא וחבריו התארגנו במסגרת הציונית של "תנועת המושבים והבונים". במהרה הגיעו והקימו את מושב ברק, אשר בחבל התענך. מחויבות של בן שמחון לקידום החינוך ביישובי חבל תענך הוביל להתפתחות מרשימה של ביה"ס במושב בו התגורר ("יד לחמישה") שעם השנים הפך מבית ספר בו למדו רק תלמידי שני מושבים, לבית ספר מרכזי ואזורי בגלבוע, עם מאות תלמידים ומודל ראוי להצלחה. כיום לומדים בו תלמידים מלא פחות מ-17 ישובים ולבן שמחון חלק נכבד בהצלחת המקום!

 למעמד המיוחד אמש הגיעו רבים מהגלבוע, כאשר בנוסף לראש המועצה, סגניו, וראש מנהל החינוך בגלבוע, הגיעו גם נציגים מהיישוב ברק ו בני משפחתו הענפה של בן-שמחון, שאמר:  "אני מאוד מוקיר את ההשתתפות הרבה וכל מי שהגיע להיות איתי באירוע המרגש בירושלים. במידה מסוימת זה אפילו יותר מרגש מהפרס עצמו".