fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצא צדיק

מאיר זנו מתנדב בבית העלמין בנצרת עילית, מצא בתחילת השבוע מכשיר טלפון נייד עם כרטיסי אשראי ושטרות כסף רב במזומן. הוא הצליח לאתר את בעליו ולהחזיר את האבדה
ראש העיר רונן פלוט מודה למאיר זנו על האזרחות הטובה (צילום דוברות העירייה)
ראש העיר רונן פלוט מודה למאיר זנו על האזרחות הטובה (צילום דוברות העירייה)

מאיר זנו לא צריך יום מיוחד למעשים טובים. במשך כל ימות השנה הוא מתנדב בבית העלמין בנצרת עילית ומבצע במסירות גדולה את המלאכות הקשות ביותר – רחיצת הנפטרים והכנתם לקבורה. מאיר לא מסתפק בכך ובשעות הפנויות רוחץ קברים, מנקה את בית העלמין וקורא קדיש על נפטרים עריריים. "אני עושה את הדברים מכל הלב ובאהבה גדולה. זה נותן לי סיפוק עצום ואני מרגיש שזכיתי", סיפר השבוע וביקש שלא להבליט יתר על המידה את פעילותו ההתנדבותית, "אני לא עושה את זה בשביל פרסום, עצם הפניה שלכם אלי מביכה אותי".

ראש העיר מודה למאיר זנו על האזרחות הטובה (צילום דוברות העירייה)
ראש העיר מודה למאיר זנו על האזרחות הטובה (צילום דוברות העירייה)

גם את הסיפור על מציאת המכשיר הנייד עם הכסף מאיר עצמו ביקש שלא לפרסם. אבל הסיפור התגלגל על ידי בעלת האבדה, תושבת רחובות, שהתקשרה למנהלת בית העלמין רבקה בן גל  וביקשה להודות לעובד המסור. כששמעה שמאיר איננו עובד בשכר אלא מתנדב נשמעה מופתעת. "אני לא מאמינה שיש עוד אנשים טהורים שכאלה, הוא לא עזב אותי עד שראה שכל הציוד חזר ואני בסדר", אמרה בהתרגשות.

האירוע עצמו התרחש ביום ראשון כאשר האישה הגיעה לפקוד את יקירה בבית העלמין ושכחה את מכשיר הטלפון הנייד עם כרטיסי האשראי והכסף שהיה בתוכו על ספסל בכניסה. האישה שהגיעה עם קרובי משפחה נוספים הבחינה בחסרונו של המכשיר, רק כשהייתה כבר בדרכה חזרה הביתה. היא מיהרה להתקשר אליו, אבל הוא היה סגור. "נזכרתי שסגרתי את המכשיר לפני שנכנסנו לבית העלמין, לכן לא היה מענה", סיפרה.

מאיר זנו הבחין באבדה מונחת על הספסל. הוא ניסה לאתר את הבעלים ולא התייאש עד שאיתר אותם. כשנודע הדבר לראש העיר רונן פלוט, הוא זימן אותו אל לשכתו וביקש להודות לו באופן אישי. "מעשיך ראויים להערכה", אמר לו,  "עשיתי מה שכל אחד אחר היה עושה",  השיב לו מאיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות