fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותקנו מציבות על קברי נפטרים אשר אינם עומדים בקריטריונים של הביטוח לאומי

"יש מקרים שהביורוקרטיה והנהלים לא תופסים ואנחנו חייבים להתערב ולהפעיל שיקול דעת. לא יכול להיות שבבית העלמין יעמדו קברים ללא מציבה, מדובר בכבוד המת, ערך חשוב מאין כמוהו. במידה והמוסד לביטוח לאומי אינו מכיר בזכויות, אנחנו מכירים" .
בית העלמין
בית העלמין צור שלום בקרית ביאליק. צילום ארכיון

בבית העלמין של נצרת עילית ישנם 12 קברים חשופים ללא מציבות, עם כיסוי בטון בלבד. הקברים הללו עומדים מזה שנים רבות ללא המציבות הואיל והנפטרים אינם עומדים בקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי לצורך מימון המציבה.

בית העלמין
בית העלמין

בשבוע שעבר סייר ראש העיר פלוט בבית העלמין וביקש לשים סוף לתופעה העגומה ולהכניס את העירייה לתמונה אף על פי שהדבר אינו בתחום אחריותה. "יש מקרים שהביורוקרטיה והנהלים לא תופסים ואנחנו חייבים להתערב ולהפעיל שיקול דעת. לא יכול להיות שבבית העלמין יעמדו קברים ללא מציבה, מדובר בכבוד המת, ערך חשוב מאין כמוהו.  במידה והמוסד לביטוח לאומי אינו מכיר בזכויות, אנחנו מכירים" .

פלוט פנה אל מנהלת בית העלמין רבקה בן גל וביקש ממנה להציג פתרון המשלב את התגייסות העירייה. "בהתערבות ראש העיר נמצא הפתרון, העירייה תציב 12 מצבות במימון חלקי של תורם וזאת לאחר אישור מועצת העיר", מסרה בן גל בתגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות