fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוזמה מרגשת: חוגגים ימי הולדת לאנשים בודדים

במגדל העמק מובילים מיזם מרגש במסגרתו עובדי מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים ותלמידי "אורט פסגות" ו"קידום נוער" מפיקים ימי הולדת לאנשים בודדים ללא משפחה ותמיכה חברתית.
האנשים שמאחורי היוזמה
האנשים שמאחורי היוזמה

תגידו, אתה אוהבים שחוגגים לכם יום הולדת? סביר להניח שרובכם תענו על השאלה הזאת ב"כן" גדול. אך מסתבר שלא כולם זוכים לחגוג יום הולדת מדי שנה ואפילו לא זוכים לכך במשך שנים ארוכות.

שיחת חולין שקיימה מנהלת היחידה להתנדבות בעיריית מגדל העמק, אילנה פרץ-עייש, עם תושב העיר מטופל של אגף הרווחה, הציפה את הנושא והביאה ליוזמה מרגשת. "הצורך בחגיגת ימי הולדת עלה, כאשר לאחרונה שוחחתי עם איש מקסים, שאמר לי שהיום יש לו יום הולדת" משחזרת פרץ-עייש את השיחה הראשונה, שהביאה ליוזמה המרגשת ומוסיפה: "שאלתי אותו איך הוא חוגג את יום הולדתו? הוא השיב ש'אין מי שיחגוג לו'. מיד הבנתי שיש להתגייס למענו ולמען רבים כמוהו, שאין מי שיחגוג איתם ועבורם והבטחתי לו שבשנה הבאה נחגוג לו יום הולדת".

האנשים שמאחורי היוזמה
האנשים שמאחורי היוזמה

מיד לאחר השיחה פנתה פרץ-עייש למנהלת בית ספר "אורט פסגות", רבקה אלימלך, ולמנהלת היחידה לקידום נוער, שירן מזרחי, שגייסו את תלמידיהן ויחד החליטו להפיק אחת לחודש יום הולדת לאנשים שאין להם רשת משפחתית או מערכת חברתית תומכת.

מאז אותה שיחה הצליחו השותפים להפיק מספר ימי הולדת שהאחרונה שבהם הייתה לכבודה של ר.א, אם עצמאית בת 49 ממגדל העמק. צוות משותף של היחידה להתנדבות, בי"ס פסגות וקידום נוער הגיעו לביתה של ר.א עם מצב רוח, מערכת מוזיקה, בלונים, זר פרחים ענק תרומת בית העסק "פרחי לילך", מתנה תרומת בית עסק "מקסטוק", עוגת יום הולדת, שנאפתה ע"י תלמידי מגמת בישול ואפייה של בית הספר "אורט פסגות".

ר.א התרגשה מאד, הודתה לאורחים על המחווה המרגשת ואמרה מיד לאחר החגיגה: "עשיתם לי את היום. לא זכיתי הרבה זמן לאושר כזה. עשיתם לי טוב ממש על הלב".

מיד כשסיימו את ההפקה החלו השותפים להתכונן להפקה הבאה אותה יחגגו לאותו אדם שבזכותו החליטו להרים את המיזם המבורך. "נקיים לו יום הולדת שתשמח אותו ולא נשכח לומר לו תודה על כך שאפילו בלי להתכוון הציף את הנושא ובזכותו אנחנו יכולים לעשות טוב לעוד אנשים", סיכמה פרץ-עייש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות