fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ט"ו בשבט: עושים כבוד לאירוס הנצרתי

האירוס הנצרתי, סמלה של העיר נצרת עילית, יקבל סוף סוף שביל ופינת נוי במסגרת מיזם משותף של העירייה וקק"ל
ראש העיר רונן פלוט ומנכ"לית העירייה עם ילדי העיר בשדות (צילום ישראל פרץ)
ראש העיר רונן פלוט ומנכ"לית העירייה עם ילדי העיר בשדות (צילום ישראל פרץ)

"האירוס הנצרתי", סמלה של העיר נצרת עילית המככב על גבי הלוגו של העירייה, פורח למשך תקופה קצרה מאמצע חודש מארס ועד אמצע חודש אפריל. את הפרח, בעל המראה המיוחד והצבע הסגלגל ניתן למצוא בשני מרכזים בנצרת עילית, בשמורת טבע בחלק המערבי של בית העלמין החדש ובפארק האירוסים בשכונת הר יונה.

ראש העיר ומנכ"לית העירייה עם ילדי העיר בשדות  (צילום ישראל פרץ)
ראש העיר ומנכ"לית העירייה עם ילדי העיר בשדות (צילום ישראל פרץ)

מקבץ נוסף נמצא בצומת הסמוך לבית ספר "אלון", אך למרות היותו של הפרח נדיר ביופיו עד כה לא זכה לתשומת לב מיוחדת במרקם הנוף האורבני.

ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט ביקש לתקן את העוול שנגרם לאירוס ולהעניק לו את הכבוד שמגיע לו. "זה פרח יפהפה שמגיח לתקופה קצרה ונעלם למשך שנה, חובבי הטבע מכירים את עונת הפריחה והגיע הזמן שגם תושבי העיר ייהנו ממנה", אמר.

פלוט ציין כי האירוס הוא פרח מוגן "אסור לקטוף את הפרח אבל בהחלט אפשר ליהנות מיופיו", הסביר פלוט את הרעיון שעומד מאחורי הכשרת שביל מטיילים בחיק האירוס הנצרתי.

הקרן הקיימת לישראל הרימה את הכפפה ובראשות היו"ר דני עטר לקחה על עצמה להכשיר את השביל בשמורת האירוסים כולל פינת ישיבה ותצפית מרהיבה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות