fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טובות השתיים

העפולאיות שירה אסולין ושי בוסני היכרו באורט עפולה ומאז דרכיהן לא נפרדו. הן התגייסו ביחד, עשו טירונות משותפת ויצאו ביחד לקורס קצינות אותו סיימו בהצלחה * "הלכנו לישון וקמנו ביחד. ליווינו אחת את השנייה בקשיים. היינו נקודת המפלט אחת של השנייה" * בשבוע הבא יתפצלו לראשונה
טובות השתיים (צילום דובר צה"ל)
טובות השתיים (צילום דובר צה"ל)

שירה אסולין (21), ושי בוסני (20) תושבות העיר עפולה, הכירו בשנת 2014 כשהגיעו ליום הראשון של התיכון. מאז ועד היום בלתי אפשרי להפריד בין השתיים. הן התגייסו יחד, עשו טירונות ביחד, יצאו לקורס קצינים יחד והשבוע סיימו שתיהן את ההשלמה המבצעית של קציני הקשר בבה"ד 7. בשבוע הבא לראשונה יתפצלו השתיים, שירה תשרת כקצינת קשר בבא"ח צנחנים ושי כקצינת קשר בבא"פ אליקים. זהו סיפורן של שתי בנות, שעשו מעל ומעבר להתגייס, לשרת שירות משמעותי ואת הכול חוו יחד.

טובות השתיים (צילום דובר צה"ל)
אסולין ובוסני לא נפרדות (צילום דובר צה"ל)

שירה ושי למדו בתיכון אורט עפולה.  שירה הרחיבה ביולוגיה וכימיה בעוד שי הרחיבה ביו-רפואה וביולוגיה. הן התגייסו ב- 30 בינואר 2017 ויחד החלו בטירונות בבסיס ניצנים. "זה תפס אותנו בהפתעה, לא ציפינו שנעשה את הטירונות באותה הפלוגה ובאותה המחלקה", מספרת שירה.

שי, בעלת פרופיל 24, הוגדרה כבלתי כשירה לשירות צבאי באופן זמני. עתידה כיוון אותה לשירות לאומי. אבל שי הרגישה שזה לא המקום בשבילה והחליטה שתעשה הכול כדי להתגייס. היא עברה וועדות רפואיות ונלחמה להגיע לשירות הצבאי.

לשירה לא היו תחילה הנתונים האופטימליים כדי לצאת לקצונה. "תמיד חלמתי לצאת לקצונה. המ"פ שלי תמך ועודד אותי לאורך כל הדרך ולמרות שהייתי חריגת נתונים עזר לי להילחם ולהגשים את החלום".

וכששי שמעה ששירה לא יכולה לצאת לקורס הקצונה, לא יצאה גם היא עד שהגיעה ההקצאה האחרונה האפשרית עבורן לצאת לקצונה. "שי בחרה לחכות לי עד שנצא ויחד יצאנו להקצאה האחרונה האפשרית עבורנו. שי חיכתה לי עד ההקצאה האחרונה בה יכלה לצאת תוך שהיא יודעת שזו ההזדמנות האחרונה בשבילה".

השתיים הגיעו לבה"ד 7, בו מתרחשת ההשלמה המבצעית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. השלמה מבצעית בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר הינה השלמה ייחודית בה  לומדים הצוערים לתפעל את מערכות הקשר והשו״ב (שליטה ובקרה) מרמת הגדוד ועד רמת האוגדה. בהשלמה שמים דגש על חשיבות קצין התקשוב ביחידות אשר מהווה פונקציה בלתי נפרדת בתכנון כל מבצע או מלחמה כאשר קשר ותקשוב לכוחות בשטח מהווה תנאי מבצעי לצאת לכל מהלך.

השתיים הגיעו לבה"ד יחד, "תרגילים של הבה"ד, לילות לבנים, שיבוצים וכל התלבטות בין התפקידים, ההתרגשות לקראת הסיום, הכול עברנו יחד", מספרת שירה ושי מוסיפה, "הלכנו לישון וקמנו ביחד. ליווינו אחת את השנייה בקשיים. היינו נקודת המפלט אחת של השנייה ומדי פעם, לעצור את הכול, להתמודד ולחשוב על הבית".

לסיכום אומרת שי: "רציתי להיות קצינה כי אני מאמינה שצריך לדבר בגובה העיניים ולהשפיע על אנשים בצורה הכי טובה שיש. החוויה בבה"ד הייתה מאתגרת, בונה, מפתחת ומעצימה. אני כל כך שמחה ויודעת שהייתה לי הזכות להיות עם חברה טובה מהבית בתהליך הזה. זה לא היה נראה אותו הדבר בלעדיה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות