fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתן פרס ישראל הלך לעולמו

נתן שחם ז"ל, חתן פרס ישראל. איש רוח וספר, מחזאי, מוזיקאי, לוחם (אחד הלוחמים אשר הניפו את דגל הדיו המפורסם באילת), מן הבולטים בסופרי דור תש"ח שתרם לספרות הישראלית אוצרות רבים ובמשך השנים הוציא כ-50 ספרים
נתן שחם (צילום דדה עינב)
נתן שחם (צילום דדה עינב)

בגלבוע אבלים על מותו של נתן שחם ז"ל, חתן פרס ישראל. איש רוח וספר, מחזאי, מוזיקאי, לוחם (אחד הלוחמים אשר הניפו את דגל הדיו המפורסם באילת), מן הבולטים בסופרי דור תש"ח שתרם לספרות הישראלית אוצרות רבים ובמשך השנים הוציא כ-50 ספרים, בהם "רביעיית רוזנדורף" ו"לוח חלק" ועוד.

נתן שחם (צילום דדה עינב)
נתן שחם (צילום דדה עינב)

נתן שחם ז"ל הצטרף לקיבוץ בית אלפא בשנת 1945, והיה חבר בה עד יומו האחרון. הוא נודע גם כנגן ויולה מדופלם ונהג מידי שבוע לנגן ביחד עם חבריו מקיבוץ חפציבה השכן- נגני התזמורת הקאמרית הקיבוצית.. שחם נקשר לקיבוץ ולא עזב את הגלבוע, על אף כי בנוסף לקריירה הספרותית שלו, מילא גם מגוון תפקידים ציבוריים, ביניהם: משנה ליו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, נספח התרבות של ישראל בניו יורק והמנהל הכללי של הוצאת הספרים "ספריית פועלים".

ראש המועצה עובד נור: "אנו נפרדים בצער מאיש נעים הליכות, ידען עצום, פורץ דרך ויצרתי שביטא בצורה מבריקה את חיי המציאות היומיומית במדינה המתהווה. שחם היה מגשים במלוא מובן המילה. איש אשכולות המחפש להרחיב את אופקיו, ובמקביל ייצר נכסי צאן ברזל, שביטאו את ערכי ההתיישבות בכל רגע ורגע. אנו בגלבוע נזכור היטב את תרומות לתרבות המקומית, וננסה להתנחם ביצירותיו האדירות שיישארו גם לאחר לכתו. יהיה זכרו ברוך ומורשתו מונצחת בדברי הימים של התרבות הישראלית".

ההלוויה תתקיים מחר (יום ג'), בשעה 18:00 בקיבוץ בית-אלפא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות