fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולץ גוף תאורה מריאה של תינוק בן 8 חודשים

הפעוט הובהל לבית חולים העמק לאחר שאובחן כי הוא סובל משיעול לא מוסבר וחשד לדלקת ריאות
ד"ר מוחמד מסאלחה (צילןם דוברות בית החולים)
ד"ר מוחמד מסאלחה (צילןם דוברות בית החולים)

תינוק בן 8 חודשים מאחד מיישובי העמק פונה בימים האחרונים למרכז רפואי העמק לאחר שאובחן כי הוא סובל משיעול לא מוסבר וחשד לדלקת ריאות.

במסגרת הבדיקות שנערכו לו אובחן כי הילד לוקה בדלקת  ריאות קשה ובצילום ריאות שבוצע ניתן היה להבחין בבירור בגוף זר ששוכן בריאה הימנית של הילד, שהוא הגורם לדלקת הריאות, אולם בשלב זה עדין לא ניתן היה להעריך מהו אותו גוף זר. רופאי המיון הזעיקו בדחיפות צוות רופאים בכיר ממחלקת אף אוזן וגרון ובהם מנהל המחלקה ד"ר סלים מזאוי וד"ר מוחמד מסאלחה, והתינוק הוכנס לניתוח חירום להוצאת הגוף הזר.

ד"ר מוחמד מסאלחה (צילןם דוברות בית החולים)
ד"ר מוחמד מסאלחה (צילןם דוברות בית החולים)

בניתוח שנערך בהרדמה מלאה בסיוע רופאים מומחים בהרדמת ילדים ופעוטות, הוכנס דרך קנה הנשימה של התינוק אל הריאה הימנית מכשיר ברונכוסקופ שבקצהו יש מצלמה שמסייעת לרופא להתמצא ולראות את הגוף הזר, ובאמצעותו שלפו הרופאים ממצא שנראה כמו שלד של גוף תאורה מסוג מנורת לד באורך 2 סנטימטרים.

לדברי ד"ר מסאלחה שביצע את הפעולה, ההפתעה בחדר הניתוח הייתה גדולה גם מגודלו של הממצא וגם מהעובדה שלמרבה המזל המיקום שלו בריאה אפשר לילד להמשיך לנשום ולא להיות בסכנת חנק. לדבריו, "אילו התמקם הגוף הזר קצת יותר גבוה, הדבר היה גורם לחנק ולסכנת חיים מיידית לתינוק".

לדברי אנשי הצוות, הוריו של התינוק לא הבינו כיצד שאף את גוף התאורה, אולם מכיוון שהגוף הזר גרם לדלקת ריאות חריפה, ההערכה היא כי הממצא שכן בריאה של הזאטוט כשבוע ימים. התינוק אושפז להמשך טיפול אנטיביוטי בדלקת הריאות ושוחרר לביתו. מנהל המחלקה, ד"ר מזאוי שביצע מאות פעולות בקריירה הרפואית שלו לחילוץ גופים זרים מקנה הנשימה והריאות של פעוטות מספר כי לא זכור לו מקרה כה דרמטי, והוא שב ומזהיר הורים לפעוטות בגילאים שבהם התינוק מתחיל לזחול, כי יש להשגיח על התינוקות בכל רגע כדי למנוע מהם סכנת מוות כתוצאה מבליעת גופים זרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות