fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוגגים למולה 100

עיריית מגדל העמק, המבקשת לעלות למודעות את נושא האזרחים הוותיקים, מקיימת ביקורי בית תקופתיים בבתיהם ולפני כשבוע ביקרה משלחת בביתם של שני וותיקי העדה האתיופית
זמנה מולה (צילום דוברות העירייה)
זמנה מולה (צילום דוברות העירייה)

עיריית מגדל העמק באמצעות המדור לאזרחים וותיקים באגף לשירותים חברתיים החלה השנה ביוזמה מבורכת להעלאת המודעות של אזרחי העיר הוותיקים ולהתמודדות עם תופעת הבדידות של חלקם.

במסגרת היוזמה מקיים המדור ביקורי בית תקופתיים בבתיהם של האזרחים הוותיקים הכוללת משלחת של אנשי מקצוע וביניהם עובדים סוציאליים, מנהלת המדור ברכה בן סדון, מנהל האגף ויועץ ראש העיר לענייני אזרחים וותיקים מומי בן סימון ואפילו ראש העיר, אלי ברדה,  שמצטרף לביקורים ויחד משוחחים עם הקשישים הנרגשים ומעניקים להם זר פרחים ושי צנוע.

זמנה מולה (צילום דוברות העירייה)
זמנה מולה (צילום דוברות העירייה)

במגדל העמק נהנים האזרחים הוותיקים מפעילויות רבות שמקיים האגף על בסיס קבוע במועדונים השונים המיועדים לאזרחים הוותיקים בהם מתקיימות סדנאות, הרצאות, הרמות כוסית בחגים וטיול חודשי.

השבוע ביקרה המשלחת בבתיהם של שניים מוותיקי העדה האתיופית במגדל העמק, הכוללת כ-980 תושבים מתוכם 32 אזרחים וותיקים מעל גיל 80 המשולבים בתכניות השונות של המדור לאזרחים וותיקים.

הביקור החל בביתו של שטו יפיט בן 97, אב ל-11 ילדים שעלה מאתיופיה בשנת 1984. יפיט התרגש מאוד מהביקור ובני משפחתו המלווים אותו בצורה צמודה ומרגשת סיפרו שבאתיופיה היה שומר הכפר ולאחר עלייתו למגדל העמק הפך במהרה לאחד מהדמויות הדומיננטיות של העדה במגדל העמק בקרב העדה.

משם המשיכה המשלחת לביתו של זמנה מולה שעלה אף הוא בשנת 1984. מולה נמנה עם מכובדי העדה האתיופית ושימש כמגשר ומשכין שלום בקהילה. ביתו היה פתוח לבני העדה בישוב אשר היו זקוקים לתיווך, גישור ופישור בעניינים בינאישיים.

המפגש עם מולה, אב לשבעה ובניהם גם חבר הכנסת בעבר שלמה מולה, היה גם מרגש שכן הוא חוגג יום הולדת 100 ונחשב לבן העדה המבוגר ביותר המתגורר כיום במגדל העמק.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות