fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

100 שנים של גבורה

קצין הוטרנים יחזקאל קרפל מנצרת עילית חגג השבוע יום הולדת. נחשו מי בא לעשות לו כבוד?
שמעון גפסו ויחזקראל קרפל
מרגש. שמעון גפסו ויחזקראל קרפל (צילום: דוברות העירייה)

יחזקאל קרפר מנצרת עילית הוא גיבור אמיתי. הוא נולד ב- 29 בדצמבר 1913, שנה לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה ובשנת 1941, במלחמת העולם השנייה, נלחם נגד הנאצים וזכה במדליות, על גילוי אומץ ותושייה בקרבות. בתום המלחמה,קרפר סיים לימודי משפטים והמשיך לשרת בפרקליטות הצבא האדום. קרפל הגיע לדרגה בכירה ביותר בפרקליטות הצבאית ונחשב לדמות ציבורית ידועה ומכובדת במוסקבה.

כשעלה לארץ, יחד עם משפחתו,בסוף שנות ה 90, עו"ד קרפר ויתר על מעמדו הגבוה בחברה הרוסית לטובת החיים בארץ ישראל. הוא הפך מעו"ד מצליח ומוכר לפנסיונר עולה ובהעדר שפה גם תעודת עריכת הדין בה החזיק לא הועילה. "לא היה חשוב לי הכבוד, רצינו שהילדים שלנו ימשיכו לחיות בארץ ויבנו בה את משפחתם" הסביר .

יחד עם אשתו זיאניאדה ז"ל, עו"ד קפלר מימש את החלום. בנו מיכאל ובתו אלנה שממשיכה במקצועו ועוסקת בעריכת דין, חיים בארץ ומגדלים כאן את משפחותיהם.

מאז פטירתה של אשתו לפני שלוש שנים הוא מתגורר בגפו ונעזר במטפלת ובילדיו שמטפלים בו במסירות רבה. בביתו המטופח בולטים חפצים ישנים ומזכרות מתקופת המלחמה ובארונו מדליות רבות ומדים מגוהצים למשעי. "יחזקאל הוא גיבור בנשמתו, הוא לחם במלחמה והיה שותף לניצחון", אמר יו"ר איגוד הוטרנים בנצרת עילית לב לפידוס.

ביום ראשון השבוע חגג יחזקאל יום הולדת 100. לכבוד האירוע עלה על המדים שלבש בתקופת המלחמה ועליהם מדליות ועיטורי גבורה. המטפלת שמסייעת לו סידרה שולחן עמוס מטעמים מיוחדים לכבוד יום ההולדת. ראש עיריית נצרת עילית  שמעון גפסו עשה לו כבוד, הגיע לביתו והעניק לו תעודת הוקרה וזר פרחים.

שמעון גפסו ויחזקראל קרפל
מרגש. שמעון גפסו ויחזקאל קרפל (צילום: דוברות העירייה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות