fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תעזרו לנו להציל את הילד״

מבקשים יוסי ומיכל פוליאנסקי מנצרת עילית, שבנם יואב נולד עם מחלה נדירה וזקוק בבהילות להשתלת כיליה. ״כשהוא חולה כל המשפחה חולה״, אומרים ההורים ומבקשים את עזרת הציבור
יואב פוליאנסקי (צילום עצמי)
יואב פוליאנסקי (צילום עצמי)

״אני רוצה לחיות כמו כל אדם צעיר. אני רוצה להינות מהחיים, להיות כמו כולם״, אומר בהתרגשות יואב פוליאנסקי, בן 29, תושב נצרת עילית, שנולד עם מחלה שנקראת אלפורט, מחלה שפוגעת בכליות, בשמיעה ובראייה. ״גילינו את המחלה בגיל 13 ומאז תפקוד הכליות הלך והתדרדר״, מספרת אמו מיכל.

בגיל 17 עבר השתלת כלייה בפעם הראשונה, שנתרמה על ידי אביו, שהיה התורם היחיד שהתאים מבין בני המשפחה. ״לא הייתה לי שום התלבטות, זה הבן שלי, הייתה התאמה ולא חשבתי פעמיים״, מסביר האב יוסי פוליאנסקי.

הכלייה החזיקה מעמד 11 וחצי שנים, לפני כשנה הכלייה הפסיקה לתפקד והוא שוב נזקק לדיאליזה, שלוש פעמים בשבוע, תחילה בבית החולים בעפולה ולאחרונה בבית החולים הצרפתי בנצרת, כל פעם במשך ארבע שעות. ״אני מרגיש מאוד חלש אחרי טיפול, לא יכול לעמוד על הרגליים, לחץ הדם עולה, אני לא ישן בלילה בגלל הכאבים״, מספר יואב מה עובר עליו אחרי כל טיפול דיאליזה.

כרגע עומדות שתי אופציות להצלת חייו של יואב: הראשונה היא השתלת כיליה בארץ או בחוץ לארץ, נושא שכרוך בהוצאה כספית של 300-400 אלף שקל. המשפחה עדיין בודקת את המקומות המתאימים להשתלה נדרשת. האופציה השנייה היא תורם פרטי שהיה מוכן לתרום כיליה. התורם צריך לעבור בדיקת התאמה, בהן יתברר אם הוא כשיר ומתאים לתרום.

״צריך להחזיר ליואב את החיים, לא פעם הוא קם בבוקר ואומר שאין לו בשביל מה לחיות. כשהוא חולה כל המשפחה חולה. עזרו לנו להציל את החיים שלו״, מבקשת אמו.
הציבור מוזמן לתרום להצלת חייו דרך עמותה רשומה ״למען יואב פוליאנסקי הנזקק לכליה״, מספר חשבון בנק 233555, בנק הפועלים 12, סניף 537 תל אביב. טל׳ לבירורים: 0549700859, 0543160503, 0502233852.

 הכתבה המורחבת ביום שישי ב"ידיעות הגליל"

 

יואב פוליאנסקי (צילום עצמי)
יואב פוליאנסקי (צילום עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות