fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שף ממסעדה בצפון תבע הוצאת מנות שלדבריו המציא מהתפריט

שף שסיים עבודתו בסניף נצרת עילית של רשת מסעדות, פנה לבית המשפט בדרישה להוציא שתי מנות מהתפריט, שלטענתו הומצאו על ידו. עו"ד דרור חייק מעפולה נשכר על ידי הרשת והוכיח כי לא כך הדבר
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

סיפור פיקנטי: שף שעבד בסניף נצרת עילית של רשת מסעדות צפונית, סיים את עבודתו והחליט להגיש לבית הדין לעבודה בנצרת תביעה כספית בסך של כ- 97,000 שקלים, פיצויי פיטורין ותנאים סוציאליים נוספים ובקשה לצו מניעה שיורה על איסור הסניף בו עבד בנצרת עילית להגיש מנות, שלטענתו הוא "המציא" ושולבו ב"תפריט ספיישל"המסעדה, וביניהן "עוף ברוטב שמנת פטריות" ו"עוף בשום ולימון", "נקניקייה אסייתית", רוטב שמנת פטריות וכן "שיפור" שלוש מנות נוספות בתפריט הכללי.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

במסגרת צו המניעה תבע השף להוציא את אותן מנות מהתפריט בטענה כי יש לו זכויות יוצרים עליהן. בתגובה להגשת התביעה ולהגשת צו המניעה מצד השף, שכרה המסעדה את שירותיו של עו"ד דרור חייק, המתמחה בדיני עבודה, שהגיש תגובה מיידית לבית המשפט  וטען כי על פי חוק זכויות יוצרים "מעביד הוא הבעלים הראשון של זכות היוצרים ביצירה שנוצרה על ידי עובדו לצורך עבודתו ובמהלכה, אלא אם כן הוסכם אחרת" – משכך- אין לשף שבדיוק בשביל כך שולם לו שכר, כל זכות יוצרים על המנות הנ"ל.

עורך דין דרור חייק (צילום: עצמי)
עורך דין דרור חייק (צילום: עצמי)

עוד הציג עו"ד חייק לבית המשפט, כי חיפוש פשוט במנוע החיפוש "גוגל" מציג למעלה מחצי מיליון מתכונים של רוטב "שמנת ופטריות", שהשף טען בצו המניעה כי הוא זה שהמציא. אגב, כך גם לגביי חיפוש המנות האחרות שהוצגו בצו המניעה, שאף הן נמצאות בשפע ברשת האינטרנט ולגביי אחת מהן אף נמצא שהוגשה למלך צרפת לואי כבר לפני מאות שנים.

"השילוב של עוף עם שמנת ופטריות או של עוף בשום ולימון מוכר מזה מאות בשנים, ואף שף, גם לא חיים כהן או אייל שני, יכול לטעון כי המציא אותו", טען עו"ד דרור חייק. בסופה של הסאגה המליץ בית המשפט לשף לוותר על בקשתו והוא הסכים לכך בלית ברירה כשהבין את מצבו המשפטי, אך ביקש להמשיך עם תביעתו בסך כ-97,000 שקלים נגד המסעדה, אך גם זו נדחתה בימים אלה והוא חויב בהוצאות משפט בסך של 5,000 שקלים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות