fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט חייה

לפני חצי שנה פגע רכב בסמי כהן, מועמד מפלגת העבודה לראשות העיר נצרת עילית, ופצע אותו אנושות. רעייתו, הגננת הוותיקה דבורה, יצאה לקרב חייה, בניסיון להחזיר אותו לשגרה. "הצוות הרפואי קורא לי טורבו כי אני לא מרפה", היא מספרת על השיקום הארוך והמתיש בבית לוינשטיין
דבורה כהן
דבורה כהן (צילום עצמי)

"הגעתי מהקאנטרי משיעור זומבה, הכנתי ארוחת ערב ופתאום אני מקבל טלפון מעובדת סוציאלית מבית חולים רמב"ם, להגיע בדחיפות לבית החולים. לתומי חשבתי, שבעלי אדם מבוגר, אולי לקה בליבו, אך הבן שלי, רועי, ששהה עמי באותו הרגע, התקשר לעובדת הסוציאלית ודרש ממנה תשובה והיא הסבירה לו שמדובר בתאונת דרכים", משחזרת דבורה כהן, גננת ותיקה ומוערכת מנצרת עילית, את אותו יום שחור לפני כחצי שנה, ששינה את חייה מקצה לקצה.

סמי כהן (צילום: ישראל פרץ)
סמי כהן (צילום: ישראל פרץ)
דבורה כהן
דבורה כהן (צילום עצמי)

"בדרך לחיפה, שנראתה כמו הנסיעה הארוכה בחיי. אני ובני הסתכלנו באינטרנט וראינו ידיעה על פצוע אנוש, שהגיע לבית החולים, באותו הרגע הרגשתי בתוך תוכי, שמדובר בבעלי היקר. כשהגעתי לבית החולים ושמעתי את הבשורה הקשה, דיברתי עם הרופאים והם היו מאוד סקפטיים, אך אני אמרתי לעצמי שלא אתן לבעלי ללכת".

סמי כהן, בן 69 גמלאי צה"ל ומועמד לראשות העיר בבחירות האחרונות מטעם מפלגת העבודה, נתקע עם רכבו בכביש באזור נשר. הוא יצא מרכבו, כשהוא מציית לכל כללי הבטיחות, כדי לבדוק את התקלה, לפתע הגיח רכב שנהגו התעסק עם המכשיר הנייד, לא הבחין ברכב העומד בצדי הדרך, ופגע בכהן בעוצמה רבה. מעוצמת המכה, הוא עף באוויר לגובה רב ונחת על פניו. כהן איבד את הכרתו והובהל לבית החולים, כשהוא סובל משברים בגולגולת, באגן וחבלות בכל חלקי גופו.

דבורה כהן, אמא לחמישה ילדים וסבתא לשבעה נכדים, נמצאת בתקופה הקשה בחייה. מי שמכיר את דבורה, יודע שהכינוי טורבו מתאים לה. אשה עם פלפל, ללא הפסקה, 24 שעות ביממה. גם מצב כל כך קשה לא מכניס אותה לדיכאון. היא אישה חזקה ואופטימית בצורה מעוררת השראה, אפילו לרגע לא תבחין אצלה בסימני שבירה. היא משדרת המון תקווה ומוטיבציה גבוהה להחזיר את בעלה למקומו הטבעי. היא מגיעה עם המון אנרגיות למה שהיא מכנה פרויקט חייה.

דבורה איננה מניחה לרופאים לרגע, מדברת, שואלת , מתעניינת, מלטפת, מחבקת, מנשקת את בעלה, כדי להוציא ממנו סוג של תגובה ולהרעיף עליו חום ואהבה שיעזרו לו במצבו הקשה. את שיעורי הזומבה והאירובי, שהיא מכורה אליהם, החליפו הדילוגים בין חדרי הניתוחים למיטת בעלה, אך היא לא מתייאשת, ואומרת שאלוקים מעמיד אותה במבחן והיא לא מתכוונת להיכשל. בחיוך קטן, היא אומרת שהיא תחזור ובגדול, לאולמות הקאנטרי ולשיעורים שהיא כל כך אוהבת.

עברו לראיון המלא בגיליון החג של "ידיעות הגליל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות